Bobby vs Thai-restaurangen

Måndag | Januari 01, 2007

I förrgår glömde jag mitt Visa-kort på Prince Thai när jag köpte take away. Upptäckte inte att jag glömt kortet där fören dagen efter. Detta är mitt telefonsamtal med Prince Thai:

 *ring ring* En man svarar, kocken tror jag.

– Plince Thai, vad kan jag hjäppa me?

– Hej! Igår när jag köpte mat hos er så glömde jag mitt betalkort tror jag. Jag undrar om ni möjligtvis har hittat det?

– Eh, detta Plince Thai.

– Ja, jag vet. Igår så köpte jag takeaway och glömde mitt kort när jag betalade. Har ni hittat det?

– Ni vill betaala?

– Nej, jag vill ha mitt Visa-kort som jag glömde hos er igår.

– Eh, vi ta Visa. Ni beställa, ja?

– NEJ, jag har glömt mitt kort. Mitt VISAKORT. IGÅR…

– Jaaaa, vänta.

* Thailändska skriks för fulla halsar*

Kvinna tar telefonen

– Plince Thai, välkommeeh!

– Hej, jag glömde mitt Visa-kort hos er igår. Jag bara undrade om jag kunde komma och hämta det?

– Detta er restaurang thai. Du vill beställa?

*jag börjar bli frustrerad*

– Nej! Jag har glömt mitt VISAKORT hos ER IGÅR!!! Har ni hittat det?

– Visaaa?

– Ja. VIIISAAA!

– Ahhh, VIISAAA!

*hon asgarvar*

– Ehhh, vi hitta VIIISAAA. Du hämta nu?

– Nej, kan jag hämta det om ett par timmar?

– Eh, Du hämta nu?

– NEJ, om TVÅ TIMMAR!

– Okei! Välkommeeh!

När jag lägger på hör jag mig själv säga ”LÄR ER SPRÅKET!!!!”. Jag lärde mig något om mig själv. Vid tillräckligt hög grad av frustration så blir till och med den mest orasistiska person lite rasistiska. Det var något jag inte trodde om mig själv. Men nu vet man det…

När jag kom till restaurangen så skrattade kvinnan åt mig. Från att jag kom in i restaurangen tills att jag gick. Hon kanske skrattar fortfarande. Kul att man kan glädja!

There are no comments on this post.

Kommentera

