Dataåldern, hjälp

Tisdag | December 19, 2006

Jag är en datornörd. Eller jag har blivit.

Jag föddes in i en värld där datorer var otympliga enorma maskiner som hade svart skärm och gröna bokstäver och som gemene man aldrig skulle komma på tanken att ha hemma. På 80-talet så var ju tala-med-flera-personer-samtidigt-funktionen på hemtelefonen helt revolutionerande.

Vilken grej, va? Tänk er, FLERA PERSONER SAMTIDIGT. Vilka samtal man kan ha. Och man slipper ringa runt till alla och berätta samma historia om gårdagens hångel på Gothia-discot, om och om igen. Så käckt!

Nu längtar jag lite efter den tiden. Allt är så tillgängligt nu. Jag kan inte börja dagen utan att besöka alla sighter som jag dagligen behöver info från för att överleva. Jag menar, hur skulle mitt liv se ut om jag inte var inne på musikal.net och kollade om det hänt något nytt de senaste timmarna i musikalsverige (vilket det sällan har). Eller om gudförbjude jag inte kollar min mail innan jag sticker till jobbet, tänk om något viktigt hänt och jag inte kan läsa om det (för telefon finns ju inte??). Och minQX-sida måste kollas väldigt regelbundet för att inte missa ev mail ifrån min stenrika, snygga, väldigt roliga blivande man som jag inte träffat än.

Jag menar om jag inte svarar snabbt nog, då hinner nån annan före. Och då kommer jag vara singel förevigt.

Jag och min dator. Letandes kap på ebay.

Suck.

There are no comments on this post.

Kommentera

