Jaså, du har hallonmånad?

Fredag | December 29, 2006

Idag skulle min gode bögvän säga ett skämt till en tjejkompis som handlade om menstruation. Det var i slutet av en konversation vi just hade haft och lät ungefär så här: – Ahhhh, jag förstår det är ”slutet på månaden”! Vi andra blev tysta. Vi tänkte. Slutet på månaden? Syftade han på att hon skulle ha mens eller var det något om löning? Efter några sekunder frågar jag:

– Menar du att du tror att menstruationen på kvinnor alltid kommer i slutet av månaden? Att alla världens kvinnor nån gång mellan den 25:e och 31:e får sin mens, samtidigt?

Så var fallet.

Vi bögar (nu generaliserar jag) vet oftast sååå mycket om kvinnor. Orsakerna är många. Ofta är vi kvinnors bästa vän, vi delar liknande erfarenheter, vi blir kära i samma kön och många av oss springer på tjejtoaletten när vi är fulla och passar på att skvallra när vi kissar. Men så fort det kommer till det som finns mellan tjejers ben så är vi helt lost. Vi kan ingenting! Om det kvinnliga könet var en av frågespalterna i JEOPARDY och det bara var bögar som spelade så skulle vi inte komma förbi 100 kronorsfrågan! Om inte just den handlade brazilian-bikiniwax, då jag hört otaliga skräckhistorier om just detta. Om vi var noviser in The Church of Mutta så skulle vi inte ens platsa till att skura ur dopfonten. Vi kan bara det roliga, det som inte behöver vara så detaljerat. Mens, graviditeter, och svamp har helt enkelt inte nått oss.

Det är helt fascinerande. Jag måste lära mig! Jag har aldrig ens sett nån på riktigt. Vilken färg har dom? Hur stora är dom? Finns det hår överallt? Kan dom läsa?

Finns det nån kurs? Helst teoretisk… Regina Lund leder säkert nån någonstans Eller Kim Anderzon har säkert en workshop ute i Bromma nånstans. Jag ska ringa runt lite.

5 svar

  1. Jag träffade en heterokille som inte visste vart en klitoris är. Många killar vet inte det men han var så in i helvete fel ute. Han trodde att den satt mellan slidan och rumpan, på mellangården där i mitten. Nu kanske du inte alls garvar om du har ännu midnre koll men tänk dig att du träffar en snubbe som tror att ditt ollon finns i ditt öra.

  2. Hahaa! Usch. Stackars kille! Vad hemskt att ha så dålig koll. Bögar behöver ju inte ha koll i praktiken, men en heterokille borde ju lärt sig tycker man. Du kanske var hans första?

  3. Jag tror faktiskt inte det. Jag tror att han gjort fel ganska länge och bara träffat tjejer som inte vågade tala om det för honom. En manlig oskuld är ganska lätt att känna igen i halmen.

  4. Stackare!
    Bra att du rättade honom. Man måste våga säga ifrån.
    Du är lite av en hjälte, Mia!

  5. http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2598

    /Pam
    (ombud för bögars rätt att veta allt om kvinnan utan att VERKLIGEN behöva ta reda på det)

Kommentera

