Julhandel eller Ruinens brant?

Onsdag | December 20, 2006

Alltså.

Jag har försökt. Jag har varit på lindex, indiska, vero moda and so on and so on… Tjejbutiker i massor. Men jag hittar bara julklappar till mig själv! Jag är snart ruinerad. Mitt American Express dras lite för entusiastiskt när jag hittar en ny kavaj som jag bara måste ha. Jag hittar alltid nått att köpa. Jag kan knappt gå förbi ett Ica utan att känna hur konsumentorganet börjar hoppa entusiastiskt. Jag skyller på årstiden, det e ju trots allt givandets tid vid jul. Jag GER mig själv massor, man ska bejaka och belöna sig själv. Hela tiden… jämt… med gåvor… dyra… PÅ KREDIT!!!!???

Nä skärpning.

Nästa år är spargrisens år! Passande för enligt kinesiskt horoskop så är det Grisens år nästa år. Perfekt. Det är ett tecken. Jag ska spara och ge massor till välgörenhet. Bara det nödvändigaste. Jag ska äta ekologiska nudlar med kravmärkt ketchup på, barnen i afrika ska mättas, jag ska trygga min framtid med massa pensions-sparande.

Så får det bli.

För barnens skull…

There are no comments on this post.

Kommentera

