ORANGINO med familj? NEJ!

Måndag | December 25, 2006

Jag köpte spelet orangino två dar innan julafton. Har spelat det förut med vänner och tycker det är enormt roligt. För er som inte vet vad det är så är Orangino ”spelet som utvecklar dina när relationer. Spelet går ut på att man får ett påstående om sig själv, sen ska alla betygsätta hur väl påståendet stämmer. Du själv ska försöka sätta samma betyg på dig själv som de andra gör. Det gäller att veta hur man verkar vara i andras ögon.

Och det gäller att vara ärlig.

Vilket de flesta är efter ett tag, även min smått dysfunktionella pyttefamilj bestående av min, mamma, storasyster, sura morfar och kålle min goda vän som alltid firar jul med oss. Ärlighet är bra. Men snälla ta mitt råd, spela inte Orangino med din familj. Det finns för mycket som bubblar under ytan. Agg över den där bullen som man snodde från syrran när man var liten eller att man hoppade av gymnasiet TROTS att man hade ett sånt läshuvud.

Själva spelet gick ganska bra, men sen var vi tvungna att fortsätta kvällen med all den där ärligheten i luften. Det är svårt! Julafton slutade med två överförfriskade kvinnor, mamma och syrran, låg i morsans säng och gnabbades om saker som hänt för hundra år sedan. Morfar satt mest och var besviken på att i alla hade röstat på det lägsta poänget på honom när frågan var om han var en vis person. Inte det perfekta avslutet på julafton kanske. Kålle skulle åka tillbax till Gbg i slutet av kvällen. Jag såg min chans och hängde på honom och lämnade min nyblivet ärliga familj till sitt öde. Men jag är mycket visare så här på juldagen.

Nästa år lämnar jag Orangino hemma!

GOD FORTSÄTTNING /Bobby

There are no comments on this post.

Kommentera

