Svenska Kyrkan, Adios!

Tisdag | December 19, 2006

Jag har rensat ur mitt liv nu. Jag har gått ur svenska kyrkan.

Från och med 25/10 har jag varit religionsfri. Underbart. Jag har betalt tusentals kronor till en kyrka som jag inte får gifta mig i, inte vill att jag ska ha barn och där majoriteten inte vill ha mig med. Där jag varit hatad till och med. Det känns så fucking bra. Fick fylla i en enkät oxå om varför jag inte ville vara med. Jag skrev att när dom krupit ur sitt konservativa skal och inte dömmer mig och andra människor som inte passa in i deras normer då kan jag fundera på att gå med igen. När mitt sätt att älska inte är fel.

Shit, vilken gammal diskussion. Att detta fortfarande är ett aktuellt ämne, jag blir trött. Kärlek som kärlek säger jag. Hål som hål… ehh.

Eller nått. Jag måste duscha och tvaga bort mina synder. Jag blir borta nåra timmar.

Adios!

There are no comments on this post.

Kommentera

