Gatuköket Påfågeln

Påfåglar är lite läskiga. De tenderar att lukta illa.  Och framför allt, man äter dom inte!

VARFÖR döper man då ett gatukök till Påfågeln? Det har någon gjort i Arlöv. Jag gick in och kollade. Ingen Påfågel på menyn. Inte ens en Påfågelsburgare eller Påfågelsfrikkasé (stavas det så?). Tänkte att de kanske hade en maskot eller nått. Det var bara en svettig man vid grillen och två hungriga danskar. De kanske hade kört ända från Danmark för att äta Påfågel. Vad besvikna de måste blivit. Vi gick.

Förslag till nytt namn på Gatuköket Påfågeln:

”Gatuköket Ulf” (varför inte…. om mannen vid grillen hette Ulf)

”Grill och Sol” (man kan slänga in ett solarium och tjäna lite extra)

”We grill, You Chill” (eh, ska jag byta jobb…?)

”Den lilla grillen på prärien” (Arlöv känns lite prärie… eller ganska mycket prärie)

”Gatuköket Rädda Barnen” (ungefär lika logiskt som påfågeln, men med möjligheten att du får lite mer dricks)

”Vi grillar din jävla mat-Grillen” (kan ju knappast göra stället opopulärare)

Jag hoppas att ägaren till Gatuköket Påfågeln har fått lite tips. Jag vill bara väl.

Dagens vishet:
Visste ni att Pågåglar anses vara lite gay

15 svar

  1. Påfågeln! Hahaha!
    Jag röstar på namnet ”den lilla grillen på prärien”! skitbra!

    kram

  2. Frikassé. Men det är kokt kött, har jag för mig. Oidentifierbart, kokt kött från ett gatukök, på menyn märkt ”påfågelsfrikassé” känns som ett förspel som slutar med att man diarré-kräks (alltså har diarré samtidigt som man kräks). Tur att du inte åt där!

  3. Kanske han grillade frikassén efter att han kokt den…?
    Kanske han grillade sitt diarré-kräks? Kanske jag ska vara tyst?

  4. Sluta kommentera sådär äckligt nu Robin, du är 27 snart. Behave!

  5. Turné livet gör än korkad kan vara i umeå eller luleå som sega råttan ligger…
    men varför döper man ett gatukök till en seg råtta?

  6. Var det nån som döpt ett gatukök till sega råttan? Haha det var ju ännu bättre. Hahaha

  7. nu var jag nära att skriva något riktigt perverst men jag skrev det aldrig.. är ju ändå över 30…;)

  8. Det e vanligast att perversa personer är över 30!
    😉

  9. Hej ni alla som har skrivit här ovanför.
    Björn Eriksson, som tidigare ägde Påfågeln i Arlöv, men som numera är avliden sedan 2006, berättade för mig, när jag jobbade för honom, varför Påfågeln heter just Påfågeln.
    Det är enkelt.
    Kvarteret heter Kvarter Påfågeln.
    Så frågan är istället: ”Varför döper man ett kvarter till Påfågeln?”
    När Björn tittade på stället, för att han skulle bygga ett gatukök där, så var hans pappa med.
    Han frågade Björn vad han skulle kalla stället för och det visste inte Björn.
    När pappan tittade på ritningarna, så såg han att kvarteret hette just Påfågeln, så han föreslog det namnet till Björn, som anammade det.
    Så där har ni sanningen till namnet Påfågeln.
    Tycker att ni skall ta reda på sanningen innan ni börjar snacka!
    Dessutom så tror jag att det var de nya ägarna till Påfågeln som satt och åt när du kom in där.
    Även de har rätt till att äta!
    /Mia Servaeus.

  10. […] När bloggen möter verkligheten För nån månad sedan så skrev jag en blogg där jag drev om namnet på “Gatuköket Påfågeln” som ligger i Arlöv. Idag fick jag en lite arg och informativt kommentar på det inlägget där författaren informerade mig och alla andra som kommenterat om varför Gatuköket hette just Påfågeln. Ni kan läsa mitt inlägg och kommentaren här. […]

  11. Herregud Mia, har du inte fått napp på länge?
    Vem som läser den här bloggen skulle bry sig det minsta om fakta angående ett matställe i en liten byhåla som Arlöv.

  12. Herregud Mia, har du inte fått napp på länge?
    Vem som läser den här bloggen skulle bry sig det minsta om fakta angående ett matställe i en liten byhåla som Arlöv.

    Patrik – februari 13th, 2007 at 8:41 am

    Till Patrik.

    Varför ens lägga ner energi på att undra varför ett ställe har ett visst namn om man ändå inte bryr sig?

  13. Kära Mia!
    Inlägget var heeelt ironiskt. Jag undrar ingenting. Jag vidhåller att Påfågeln är ett väldigt roligt namn på ett matställe och sen hänvisar jag dig till mitt inlägg som finns på länken nedanför.

    https://bobbysbacon.wordpress.com/2007/02/12/nar-bloggen-moter-verkligheten/

  14. […] börjar här och slutar […]

  15. motherfuckers

Kommentera

