Jag ramlade

Idag ramlade jag på scen.

MITT I MITT SOLONUMMER!

Jag skulle luta mig tillbaka på en plint och hänga mellan två tjejer och se cool ut. Det kändes som om jag var för mycket till vänster. Det var jag inte. Jag var för mycket till höger, så när jag rättade min felaktiga position (som var fel, fast åt andra hållet) så ramlade jag av plinten. Landade i nån krampaktig position mellan en bänk och en rad med tjejer. Jag drar mig osmidigt upp, lite som nån scen ur Fawlty Towers, utan nån aning om hur publiken reagerat. Alla kanske satt och skrattade, döljandes sina ansikten som plågades av skam för mig. Jag dansar glatt ut i center igen. Ler som aldrig förr. 

Ingen verkade ha märkt nått. Jag låtsades som om det var meningen att jag skulle ramlat. Att det skulle vara lite fars där, att vi tyckte att det var för lite drama på scen och ville krydda med lite extra.

-Men Bobby! Om du ramlar mitt under ”Those magic changes”. Det skulle väl sätta fart på saker?

-Jo, ja. Om ni tycker det så.  Ok. Allt för er kära kollegor.

Nu var det inte så. Men det kunde vart. Och publiken vet ju inget…. Utan ett par äldre damer som satt på första raden. De såg rakt igenom mig. De såg lite halvskrämda ut resten av numret, som att de väntade att jag skulle dratta i knät på dom när som helst. Jag kunde känna deras misstänksamma blickar på mig resten av föreställningen.

Och så ensemblen förstås. De såg. Och skrattade. Och grät. Och skrattade. Och skrattade.

Jag bjuder på det. Det var meningen. Jag skulle ramla. Faktiskt.

Mvh

John Cleese

Ps. Feta barn i karusell är skoj

8 svar

  1. Piiiinsamt.

    Jag hade en mardröm en gång om att jag var påväg upp för att ta emot en Oscar och snubblade på min klänning i trappen och ramlade hela vägen ned från scenen.

    Det var inte kul.

  2. Är det nån som e förvånad!? Finns ju inte balans i den böggubbe!!

    😉

  3. Fuck u, din gamle dansk!
    😉

  4. Haha! Kan du förstå att jag faktiskt missade det??!! Jag hade fullt upp med att försöka behålla min klänning på som hade gått rejält jävla sönder… Hela ryggen var tejpad med Gaffa tejp… haha! Du och jag Robin… du och jag.

  5. Mmm. Gaffa. Vad gott! Med mjölk till…

  6. Bobby darling, du är en liten copycat..
    När west side story gick på GO (typ 7 år sedan) missade en kille scenkanten och föll rakt ner i orkesterdiket, PINSAMT!
    Han får nu leva med..
    Daniel, var det han som ramlade ner i diket;)
    (det stog tom i tidningen)

    Men du med din charmiga personlighet, fick säkert bara ”grisens” koregraf att känna sig dum.. Det var som du gjorde igår kväll som var det bästa alternativet. Så skulle det ju varit hela tiden. Men med knäskydd!

    Vi har varandra…..

    puss Pam

  7. Din youtube-film-tjuv… Men den är underbar.
    Kul att du ramlade också. Roligt. Jag ramlade när jag gick AV scenen en gång och slog upp knät, men PÅ är pluspoäng.

  8. Usch, ja kära vänner.
    Idag klarade jag mig utan att ramla. Gjorde nästan allt rätt.
    Men jag e van. jag ramlar jämt!

Kommentera

