Jag är en addict!

I min familj så förekommer det en hel del beroenden. Min far var alkoholist i många många år, även många av hans syskon var drabbade av samma sjukdom. Båda sidorna är beroende av de flesta former av nikotin och tobak. Min mor och syster har alltid bantat helt sjukt mycket och jag misstänker att det finns en hel del tröstätandes bakom fasaden oxå.

Jag är varken alkoholist, nikotinberoende eller fast i nån form av ätstörning.

ÄNDÅ så präglas mitt liv helt sjukt mycket av beroenden. Jag blir beroende av allt. Inte så konkreta saker som sprit eller cigg, utan av det lite mer flyktigare slaget. Saker som man inte riktigt kan säga att det är fel att vara beroende av. Det kan sammanfattas med en mening:

JAG KAN INTE GÖRA NÅGONTING MED MÅTTA

Jag överdriver alla mina drifter eller beteenden. Exempel.

Förra månaden så tyckte jag det var kul att shoppa. Då gjorde jag det. Jag shoppade upp 20.000 spänn på kläder. Jag var besatt. Jag övertalade mig själv att jag BEHÖVDE dom där kläderna. Det var ju så kul, varför skulle inte jag få handla. Det är ju mina pengar.

Innan dess var det World of Warcraft, ett onlinespel. Helt sjukt roligt spel där man spelar med folk från hela världen i en fantasyvärld med en gubbe du formar helt själv. Verklighetsflykt. Underbart. Men nått är fel när man står på scen mitt i ”Your the one that I want” och dansar för glatta livet för 600 betalande personer och det enda man tänker på är vad man ska göra med sin lilla Warlock-Human när man kommer hem. Ut och döda Orcer. När man kommer hem så sätter man sig framför datorn och spelar till 05, går och lägger sig, går upp en timme innan jobbet och upprepar samma sak igen. Tragiskt.

Eller när jag äter godis. Jag kan inte äta en godis. Eller tjugo. Nej, jag äter tills det är slut eller tills att jag mår så illa att jag måste gå bort från skålen för att ta en nypa luft. Eller spy. Eller för att jag skäms för att det inte var mitt godis.

Sex ska jag inte ens gå in på. Ojojoj. Nu har jag ju i äldre dar lärt mig att man kan inte ligga med alla man tycker är söta. Det är inte bra. För ryktet. Och snoppen. Men helt ärligt, att vara en ung bög i storstan är ju lite som att släppa in ett sockersuget barn i en oövervakad godisbutik. Det e klart man tar för sig. Tills man spricker (och dubbeltydigheten var med mening).

Eller när jag får uppmärksamhetsbehov. Stackars min omgivning. De får ju inte en chans stackarna! Jag är ju överallt hela tiden samtidigt. Jag är som ett oönskat tivoli på speed. Förlåt alla!

Just nu är mitt beroende den här bloggen. Det e så kul att titta in och kolla hur många som har läst en, svara på kommentarer och skriva inlägg. Så jag gör det. Var femte minut. Typ dygnet runt. Jag är bloggvampyr.

Nä, det är dags att bli lagom. Bli riktigt svensk och vara sådär mittemellan.
Det som skrämmer mig är att jag nog kommer bli manisk med det oxå.

Jag kommer lyckas bli, JÄTTELAGOM. Hur detta ser ut vet jag inte än. Fråga mig igen om ett par veckor. Om jag svarar då. Jag kanske e så lagom att jag inte bloggar…

Mvh

Mr Mellanmjölk

11 svar

  1. I jämförelse med allt det där så låter ju faktiskt mitt nikotinberoende ganska lätthanterligt 😀

  2. Ja, du har det bra du, Mia!
    Är du lagom är frågan…?

  3. Njae, jag kedjeröker. Väldigt ohälsosamt. Men jag har en tendens att göra väldigt viktiga saker halvtaskigt och dåligt och väldigt oviktiga saker med högsta petighet och perfektion.

    Liksom lite bakänges.

  4. Du e faaeeeeen bra, robin!!!!!!!!

  5. Du är underbar!!! Fortsätt med ditt bloggberoende! det roar ju oss andrakolosalt! Kram

  6. Du är bra som du är Robin!

    Vem vet vad som är normalt vilket för övrigt är ett av världens sämsta ord!!

    Va som du är, du är grym.

    Puss och kram
    Din Roomie

  7. Jag håller med Gunde! 😉 Mitt liv hade varit mycket mindre färgrik utan min Robbiebob!! Jag lovar att inte bli kompis med nån annan bög….. haha! Ser fram emot balettklasserna i vår!

  8. Kära Mia.
    Jag sympatiserar. Jag e oxå dålig på att prioritera. Väljer fel saker att lägga energi på. Suck.

    Ni andra.
    Ni la för sööööta änna!

  9. Robin, det är mycket roligare att vara en addictive personality än att vara lagom. Lagom kommer ingen vart. Vänta bara tills du kommer hem till mig och testar Gears of War 😀

  10. Jag längtar, Micke!
    =)

  11. Hej min älskade ”partner”!
    Menar du att du tänker på Orcer när du dansar med mig och vi låtsas vara lite kära eller nåt! Förskräckligt, men jag får väl tugga i mig detta faktum.
    Ses imorgon i ”Det är dig jag vill ha”.
    Puss och kram Ullis

Kommentera

