Rockbjörnen

Jag är bakfull. Igår huserade jag på Rockbjörnen på Hovet i Sthlm med massa A, B, C, D, E, F-kändisar, groupies, journalister, wannabees, tv-människor, kulturbögar, idioter och Kishti Tomita. Sistnämda ser så mycket yngre ut i verkligheten ska tilläggas.

Jag är ingen brat. Men igår låtsades jag.

Det började med en för-fördrink hemma hos min käre vän och kollega Måns-Petter (you know who). Mmmm. En sexa ren vodka med en ynka liten limeskiva i, den satt där den skulle. Sen gick vi vidare för att ta en fördrink på Scandic Anglais vid Stureplan där vi mötte upp Måns manager Sandra, Marie Sernholt (haha) och Kill Your Darlings-Björne Larsson. Mojito! Nån stureplans-chef-snubbe dök upp oxå som hade tandvärk och gick på pencillin. Marie spelade förvånad när han inte skulle dricka nått, men det kanske var bra för vi kommer ju alla ihåg Båstad, skrattade hon! Manager-Sandra skrattade med. Hahahahaaaaaa! Hon mindes oxå Båstad. Jag mindes inte ett skvatt. Började ångra att jag följt med.

Vi snackar vidare. Alla e väldigt trevliga och när de fått reda på att jag jobbar som artist så e det lugna puckar. I´m safe! Sen skjutsar stureplans-chef-snubben oss alla till Hovet i sin jättedyra bil med dvdspelare i ryggsätena. Jag sitter ihopklämd mellan Marie och Måns. Hon berättar om en kille som hette det konstigaste namnet hon hört. Han hette Tssss. Vi skrattar. Vad e det för namn? Jag undrar hur hans mamma ropade efter honom när han var liten. Tssss. Tsss! TSSSSSS!!! Alla skrattar.

Vi kommer fram till hovet. Vi upptäcker att vi har olika VIP-band. Marie och Herr stureplan har ett guldband, medans vi hade svarta. Panik uppstår. Vad innebär detta? Samtal görs. Diskussioner inleds. Vi går in. Det visar sig att guldbanden var om man skulle på förfesten oxå och den hade ju redan vart så vi tog det cool.

Sen började galan. 2 folköl. Inget chockerande. Darin var bra. Philip och Fredrik roliga avslappnade galavärdar. En av höjdpunkterna för mig var när Fredrik, tror jag det var, drog ett skämt om att Amy Diamond nu börjat få hår på musen. Hahaa! Det var alldeles för grovt och folk satte sin ljumna folköl i strupen. Lovely! Vi sitter på något som kallades kändishyllan. Hm, det kunde diskuteras tyckte jag, men det fanns ju några man kände till. Typ, alla Idoldeltagare genom tiderna och han den där braten som var med i Baren en gång i tiden. Ok, det var rätt mycket kända ansikten, men jag orkar inte riktigt redogöra. Botox everywhere.

Vi hoppar fram ett par timmar. Efterfesten. Annexet. 3 flaskor vin. Jag står och samtalar med Natascha Peyre (hahahahaaaaaaaaaa) och världen mest plastiga frisör Bobby Unduco om Pridefestivalen i somras. Vi satt på samma flak och åkte. Hon visade mest brösten för tonårskillarna som följde efter flaket. Hon kände Pride! Måns raggar spons från nån reklamtant, Sandra och Marie snackar med nån kille ifrån Ladbrokes och i perferin ser jag att ett uppträdande är på gång att starta. Ut kommer han.

E-TYPE!

Ja, ni läste rätt. E-type. Jag började fundera på att dra hem. Snackar lite med Andres Har-sträckt-sig och med en basist jag jobbat med. Nu börjar festen komma igång. E-type drar fram alla sina trumfkort i form av varenda hit han nånsin haft. Martin Stenmark går upp och hjälper till med sången. Det går sådär. Men han e snygg!

Nu e jag redo att dra hem.

Träffar på ett gammalt strul till mig. Han var sötare än jag kom ihåg.

Jag och Måns ska dela taxi. Han ringer och beställer. Men så kommer vi på att det blir bättre att ta varsin. Han ringer igen. Sen ångrar vi oss, det e ju fast pris. Han ringer igen. Sen kommer vi på vilken omväg det blir och det e skönare att komma hem med en gång. Han ringer en gång till. Telefonisten slänger på i hans öra. Några tjejer kräver kramar av Måns. Jag tittar på och förfäras över ungdomens dåliga klädsmak. Är Britney den enda stilikonen eller? Bilen kommer iallafall. Vi delar.

Kram i baksätet. Bestämmer möte kl 08 på centralen.

Jag lyckas äntligen få upp dörren. Slänger av mig alla mina kläder på golvet. Skär mig i fingret på min jävla loftsäng. Svär. Får ett sms av min gamla flört. Nöjd. Klättrar upp på min minimala trappa. Fastnar med foten i garderoben. Svär. Kommer upp. Svär. Somnar.

Det var min Rockbjörnskväll.

Mvh

/Alice Timander

Andra bloggar om: ,

7 svar

  1. Jag hatar när jag kommer hem och är utmattad och lyckas skada mig 20 ggr innan jag väl klarat den hårda vägen till sängen.

    Sen är jag lite rädd för E-type. Han svänger så våldsamt med håret (som är i desperat behov av lite stadgaprodukter) att jag tror att jag kommer sugas in i hans skalle av rotordraget om jag någonsin går i närheten av människan.

  2. Hahahaa! Låter som en kanonkväll!! Speciellt fyllesamtalen med taxin! haha! kul! Puss**

  3. Usch.
    Ja, man känner sig så fönedrad när man lyckas skada sig själv otaliga ggr. Jag blir så arg. Släng in en loftsäng som typ e omöjlig att komma upp i i ekvationen så har du ungefär min sits.

  4. Skit i E-type, jeg vill höra flera saftiga detaljer från baksätet!!!!! Och hur kunde ni komme på att föreslå INTE att dela taxi!? Hoppas inte det va din ide! ”My place or your place??” hade jag sagt..

  5. Men Lasse, han är en kompis, straight och 16 år gammal. Det funkar inte…

  6. Hahaha, jag trodde aldrig att jag skulle kunna säga :Jag aktiv, kåt rumpa och du sexig transvestit, på teckenspråk. Skitbra.

  7. Tack Carro!
    Du är den första som uppmärksammat de länkarna! Visst e det hysteriskt kul! haha

Kommentera

