Hur vet man att nån är bög?

Jag har upptäckt ett väldigt bra sätt.
Jag ska först berätta hur jag kom på det.
Idag satt jag och några kompisar och fikade innan jag skulle ha föreställning. Jag berättade för en av tjejerna att jag precis köpt lägenhet och hur skönt det var att äntligen få nått som var mitt. Och lyckan över att omge sig med sina egna saker.

– Ja, i början var det ju lite omysigt i lägenheten. Jag hade inga grejer där och det kändes inte riktigt som mitt. Men nu i veckan har jag fått dit alla mina lådor. Alltså det e så skönt när man äntligen får packa upp sina kandelabrar och så…

Robban hajar till. Får en finurlig min.

-Av alla saker som du packar upp först och som du kände att det var skönast att få upp, så var det dina Kandelabrar som var viktigast?

Jag skrattar till. 
 
-Det bara slank ur. Naturligtvis så är det skönt att ha porslin och påslakan oxå!

Jag tror knappast att en straight kille hade ens nämt sina kandelabrar. Jag tror faktiskt inte att de skulle ägt några. Och om de hade gjort det så skulle de inte titulera dom kandelabrar, utan isåfall ljusstakar eller nått. Eller ljushållar-mojänger. Så om ni undrar om en kille är gay eller ej så kolla vad det första han packar upp när han flyttar är.

Säger han kandelabrar, då är det bara att gratulera honom och se till att han får nästa katalog av Abercrombie & Fitch hem i brevlådan och att han lär sig grunderna i tarmsköljning.

Säger han sin Jordan-kalender eller sina dressmanbyxor, så gratulera även honom och boka in honom på en salsa-kurs (straighta tjejer älskar killar som vågar dansa) och se till att han genast skaffar ett par anständiga Levis.

Säger han sin fjärilssamling, skratta honom i ansiktet (ev spotta), dra en djup suck och gå snabbt därifrån.

Om svaret blir oklart så fråga oxå om han äger ett pennskrin. Om han gör det så behöver du inte tvivla, då är han motherfucking Jean Pierre Barda!

Good gay-hunting!

/Bobby

10 svar

  1. Tack för tipset, mkt användbart..;)

    Vilken underbar blogg du har! Äntligen slipper jag vänta en hel vecka på vad som har kommit att bli alldeles nödvändiga doser av Robin. Du sprider så mycket glädje och bidrar till så mycket skratt att det inte är mer än rätt att alla får ta del av det här!
    Keep up the good work!

    Kramar Alexia

  2. Man tackar och bockar!
    Nödvändiga doser av Robin. I like it. Det finns kanske en bloggare i dig med???

  3. Åhhh tusen tack kära Bobby baby.. Inget ont om er bögar men ni förökar er. Och som singel på jakt är denna information absolut nödvändig.
    Du borde skriva en bok i ämnet, Hur vet man om någon är bög?
    Du skulle bli jätterik. En snubbe som skrivit avsnitt till ”Sex and the city” har skrivit en bok med titel typ ”han är helt enkelt inte inresserad” Den boken sålde massor i usa. Nu hadlar den förvisso inte om bögar men vem bryr sig. Han som skrev blev svinrik.
    Ser framemot att åka limo och dricka det finaste bubbel med dig upp och ner på Avenyen..

    Ps. är det så att ni börjat föröka er? ds

    Puss
    din Pam

  4. Mest en vardagstrist ‘skriva-av-mig’-blogg som folk får läsa bara för att det är så jävla läskigt att vara privat och jag därför måste utmana mig själv i det. Feel free to read.

  5. Ja, en bok kanske inte är hel fel. Fast, det blir en tunn bok om den bara ska handla om hur man spottar bögar bland massorna. Kanske ska lägga in ett par sidoämnen. Typ, hur du klär din man när du väl hittar honom. Hur du får med honom på alla de bögiga evenemang som kvinnor och bögar delar förtjusning inför, som musikal, schlagerfestivalen eller modeveckan?!

    ja, vi förökar oss. Det finns en moderbög som lägger ägg som vaktas av tusentals soldatbögar i chiqa små outfits. Vi tar snart över. Men säg det inte till nån…

  6. jag lovar…tyst som en mus.

    När är boken klar?
    pam

  7. Imorn. Runt teatime.
    😉

  8. Mina misstankar är alltså bekräftade. Jag ÄR bög. Jag har bara inte skaffat rätt ”utrustning” än…

  9. Trollhare.
    Ja, så kan fallet vara. Fråga mig om var du kan köpa fina kandelabrar att komplettera din kommande ”utrustning”.

  10. hack

    Hur vet man att nån är bög? | Bobbys Bacon

Kommentera

