Man of my dreams?

När jag bodde och jobbade på Gran Canaria så var jag på ”date” några ggr med en jättefin inhemsk kille. Vi raggade upp varann en kväll på Yumbo-center (som för övrigt är ett skitstort shoppingcenter som på kvällarna blir till ett gaymecka med asmycket klubbar överallt) och bytte nummer efter ett kort och dekadent möte. Han var mörk, lång och snygg på det där spanska sättet, med en ganska stor näsa som gav honom karaktär på ett sånt där mysigt Fares Fares sätt, fast hans var kanske inte riktigt lika stor nu när jag tänker på det, utan snarare lite Michael Nyqvist stor eller Richard Wolf-aktig… faaast jag skulle inte på nått annat sätt likna honom vid Richard Wolf. Mer isåfall Rafael Edholm, minus italienar-slisket.

Iallafall.

När vi bytte nummer så hade jag redan glömt hans namn. Han skrev det på lappen.
WOLFGANG
Oh, my god tänkte jag. Vilket namn. Jag har skaffat mig en het spanjor… som hette Wolfgang. Det hände bara mig. Jag hade ju redan planerat att jag skulle berätta för Richard vid frukosten om min heta natt med Rodriguez, Luis,  Pedro, Jésús, Carlos, Estevan, Javiero eller Juanito Det skulle inte klinga lika bra med ”Wolfgang”.

 ”-Alltså igår. Jag träffade en sån söt kille. Helt underbar. Spanjor, snygg och charmig!

-Jaså. Vad skoj! Ska ni ses igen?

-Ja imorn. Wolfgang skulle ringa m…

-Vänta! Hette han Wolfgang??

-*hostar för att rensa halsen* Ja, alltså hans mamma tyckte att det var ett…

-Hahahahaaaaaaaa!! Wolfgang! WOLFGANG!!!! En spanjooor som heter Wolfgang!!! Det var det roligaste jag hört! ”

Och det var det tyckte han. Och de flesta av mina andra kollegor. Jag fick höra det resten av min vistelse på Gran Canaria. Varje gång jag skulle gå nånstan så var det nån som frågade -Ska du träffa Wolfgang eller? följt av ett jätteskratt.

Det blev aldrig nått mellan mig och Wolfgang. Vi sågs nån mer gång på något dansgolv och utbytte hälsningsfraser och löften om att höra av oss. Men mer blev det inte. Magin var borta. Jag kom lixom inte förbi namnet.

Men ibland kommer tankarna.

”-Nej men titta här kommer Bobby och Wolfgang! Vad trevligt. Och ser ni! Dom har sina två små afrikanska adoptivbarn med sig, Heinz och Brynhilde. Sött… Verkligen.”

Nej. det var inte meningen.

Wolfgang, where ever you are. En vacker dag kommer du att hitta dig en snäll tysk turist att älska.
Och han kommer heta José!

14 svar

  1. Guuuud va roligt! Tänk att ett namn kan spela så stor roll… Men jag förstår dig… Jag har en vän som träffade mannen med stort M… eller G rättare sagt. Han e 28 år och heter Göran! Och hon berättade det stolt för oss alla. Och vi skrattade…innombords… för hon var/är så förälskad i honom. Men ärligt talat, varför döper man sitt barn till Göran? Det är ju sånt som våra pappor heter, men inte VI!
    Puss och kram Jennie

  2. Inhemsk!!! Vilket roligt ord. Och vilket fantastiskt epitet pa en date.

  3. Herregud Robin, Wolfgang är väl inget, min spanska kille hette Nacho… En mexikansk maträtt. Förövrigt är din panka bästis hemma från London igen. Puss

  4. Tänk om vi gift oss med varsin Nacho och Wolfgang. Vilka parmiddagar!

    Äh, pank. You´re a rich bitch!

  5. HAHAHA WOLFGANG

    *ahem* förlåt..

  6. varför har JAG aldrig hørt om Wolfgang..!? historien känntes ganska bekant ut, intil jag läste att killen va spanjor.. och inte ”svensk” från Västerås..??

    jaja.. 🙂

  7. Men Lasse. Vi dejtade ju inte bara några ggr… Vi umgicks ju flitigt i en månad, jag lärde mig allt om västerås då.
    🙂

  8. Jag trodde JAG hade rekordet när jag dejtade en (jämnårig) kille som hette Herman.

  9. Nänänä, Micke.
    Herman e ju urgulligt i jämförelse!

  10. Bobby: Herman, gulligt? Kanske om han skulle vara bebis. Men med bebisar så är ju allt gulligt, vare sig de ler, bajsar eller kräks på dig. Okej, Cliff-Åke kanske inte ens är gulligt på en bebis.

    (Jo, förresten, om det är typ Brad Pitts och Angelina Jolies bebis).

  11. Jag tycker Herman e fint.
    Jag kan dejta honom om du inte e nöjd. =)
    Och är han arvinge til Brangelina-arvet så vill jag definitivt dejta honom!!

  12. Jag tycker ändå att jag har nåt slags rekord i fula namn på killar. I alla fall svenska. Ett axplock är Roger, Kenneth, Stellan och Evert. Den äldsta född -72 och den yngsta -83… (Ja, med 19 framför alltså, hade det varit 1883 hade det kanske inte varit så konstigt!)

  13. Ja, Stellan kan vara ett av de fulaste namnen i världen. Evert är inte långt ifrån. Stackars dig. Hur har du lyckats? Och hur viskade du deras namn i sängen? Eeeevert åh Eeevert! Klingar inte så bra alltså.

  14. What about Benny?

Kommentera

