Jag har googlat på mitt namn

Jag var inne på google.com förut och sökte på mitt eget namn, störtsäker på att jag skulle få upp massa information om alla underbara musikaler, intervjuer, shower och tv-framträdanden jag gjort genom åren. Resultatet var inte tillfredställande. Här följer en lista med de 5 toppresultaten som google googlade fram. Jävla google.

1. Nån gubbe från storbrittanien som håller på med föreläsningar om ”Aeronautical Structures ”. Det e nån form av biografi om honom. Jag kunde inte ens stava till ämnet han föreläser om. Jag fick kopiera och klistra in. Men jag kan stava till TRÅKIGT!

2. Säffle Karateklubb- Profil. En tjock karateexpert med goatee i Säffle berikar våra liv med information som ”Född 1974 och uppvuxen i Säffle. Han gick teknisk linje på gymnasiet i Åmål, gjorde lumpen i Kristineham…” eller ”Musiksmaken är bred men han är extra svag för Iron Maiden, Rolling Stones, det mesta av Bach, Vengaboys samt italo-disco från det glada 80-talet”. Och han gillar att sparkas med andra killar på fritiden. En sak bara, Vengaboys? Han borde stenas.

3. Information om att nån jävla hockeyspelande unge har blivit ”blivit uttagen av huvudcoach Lars Lindgren till Småkronorna/Team 18-truppen till två bortalandskamper mot Finland den 19 och 20 december 2006”. What? Och? Jag börjar bli provocerad!

4. Nån som spelar golf. Han är född 1987 och är amatör. AMATÖR! Sidan handlar igentligen inte om nått. Det står bara att han finns och att han är amatör. Är det nått att skryta om? Kom igen när du e proffs för helvete, som jag!

5. En tradera.com annons. En bok om odling för stadsbor, skriven av min namne, säljs just nu för 60 kronor. Men vad fan??? En annons? Hur förnedrad ska jag behöva bli?

Det var först som nr 14 i raden av träffar som jag kom upp. Innan mig, de som prioriterades före alltså, var allt ifrån 8 åringars pingisresultat till nån hippies hemsida där han berättade om hans fina kollektiv i Bergsjön.

Jag är i chock! Hur kan jag komma så långt ner på prioritetslistan? Jag har varit med i några av de största musikalerna som sats upp de senaste åren, spelat in skiva och gjort massor med intervjuer. Jag vet att det här låter som om jag är värsta självgoda jäveln, MEN det finns fullt med saker om mig på nätet. Hur kan en fet unge från Floda och hans kärlek till krokodiler komma före?? Suck.

Jag ger upp. Jag måste väl söka Idol eller skapa bögskandaler i Big Brother huset.

Utbildning och hårt arbete lönar sig inte på google.com.

Jävla google. Pingisresultat… Fnys!

/Mr Cellophane

13 svar

  1. Bobby: du vet väl att man behöver marknadsföra sig lite på nätet också, under de namn man vill bli känd. Just nu har du till exempel profilerat dig såg att om man söker på ”Bacon Bobby” (lite härligt särskrivet också) så kommer du först på listan. Du kanske ska byta artistnamn? 😀

  2. Ja, men min blogg och min artistiska karriär kanske inte alltid är kompatibla. Säg att jag söker en familjemusikal och så söker mina arbetsgivare på mitt namn och så får man upp en krönika jag skrivit om analsex… Hm. Inte så bra! Och namnet är Bobbys Bacon vilket SKA vara särskrivet. 😉

  3. jag insåg nu att min kommentar kan läsas som en dryg sådan, men jag skojade alltså. Även om ”Bacon Bobby” är ett fantastiskt smeknamn.

    Haha. Jag räknar iskallt med att om någon googlar mig så vill de veta. Man ska inte fråga om saker man inte vill ha svar på.

  4. Jag fattade stt det var på skoj! Känner dig såpass väl.. 😉 Ville bara förtydliga mina ambitioner med bloggen.

    Jag kanske skulle prova att googla på mitt namn och analsex samtidigt?! Hm!

  5. Dumma snorungar..
    Varför Bobby, varför Bobby vad har de gjort? Blivit körde i föräldranas lyxiga bil framåt tillbaka till en helt ointressant j**la pingis.

    Självklart som alltid förstår jag dig. I mitt egna fall är det någon liten ”sån där häst tjej”, som tjäl min uppmärksamhet på nätet. Alla hästtjejer är diviga ALLA det har jag min sagt sett när jag själv var en.
    Men inte har hon som mig dansat trots lunginflamation med en ilsken Tj skrikande. Inte har hon som mig varit tvungen att isolera sig ifrån nära och kära för att inte åka på den senaste förskylningen. Stämbanden får ju faktiskt inte bli förstörda!!!
    En hästrygg är väl bara att hoppa upp på. Det är inte hon som skall få uppmärksamheten utan HÄSTEN det är den som måste bära den feta ungen..

    Vi mår skaffa oss en plan,
    du och jag mot google och begåvade sportfåns ungar.

    Bitter, ja???

    Tar med djupa andetag mig ut härifrån.
    Puss

  6. När jag googlade på mitt namn för ett par år sedan hittade jag att två killar i Lund som skrivit sitt examensarbete på juristlinjen hade tackat mig i sitt förord. Jättekul! Fast ärligt talat visste jag inte ens att jag hjälpt dem. Ännu mindre ens pratat med dem…

    Men det var mig de menade, för de hänvisade till min arbetsplats…

    =)

  7. Som Annika Lanz säger; ”Självgodhet är också en form av godhet!”

  8. Alltså.
    Hästtjejer, killar i Lund och Annika Lantz! Var ska det sluta??? När ska vi få komma fram?

    Men ärligt. Det där med killarna i Lund e ju assmickrande.

    Och jag unnar mig lite självgodhet.

  9. Kära förtvivlade bror!!!Googlade dig idag…avancerad sökning på Bobby ”Robin Olsson” där kom ALLT upp!!!!funderade på att lägga in Bacon som sökord!!!Insåg att det bara skulle skapa svinjobbiga svar..!!??Jag gör en ny sökning..kram

  10. Jaaa. Men min blogg och min min karriär e två skillda saker. Dessutom så får inte jag upp ett skit när jag gör samma sökning. Jag kanske e dålig på att googla helt enkelt.

  11. BOBBILIBOBBBILIBUSIS DÄR, HAHA DU ÄR INTE KÄND JAG ÄR GOLFAMATÖREN JAG ÄR BRA JAG ÄR KÄNDARE ÄN DIG JAG ÄR BRA PÅ GOLF JAG STÅR MED PÅ GOOGLE JAG ÄR BÄTTRE ÄN DIG

  12. Grattis, Arne till ditt kändisskap.
    :/

  13. Alltså! Bobby! ”Min” midsommarpojke”!
    Nu ska jag babbla om nå´t helt annat. Var på Golden för ett par veckor sedan. Ropade ditt namn – glad, extatisk – men du såg mig inte!! La mig på golvet o sparkade o skrek se´n kom vakterna o bar ut mig. Jag fick inte mera vin o mina kläder kastades ut – efter mig! OK – jag ÄR liten – jag kanske inte syns så bra alla gånger. Fotocellerna brukar inte reagera när jag ska ut eller in i olika byggnader. Men – jag finns!!! – o jag är djävligt bra! djävligt snygg! djävligt intelligent – jaaa, bäst tror jag faktiskt.
    Ska vi tävla i samma lag nästa midsommar? Var rädd om din mage!
    Puss!
    Mamsen Anja

Kommentera

