Jävla grannar!

Jag har varit i Sthlm några dagar och hälsat på min lägenhet.Förra gången jag var uppe så fanns det ett fantastiskt trådlöst nätverk i mitt hus som var oskyddat. Stark signal och aktivt hela tiden. Vilken toppentur. Jag surfade och var lycklig.

QX, stagepool, aftonbladet och wordpress. You name it! Cyberspace låg framför mina fötter.

När jag kommer fram till lägenheten den här gången så kopplar jag in datorn för att kolla min mail som vanligt. Mitt nätverk var borta. Som om det aldrig fanns. Jag försökte desperat hacka mig in på “Tobbe och Saras trådlösa”. Det gick inte. Lika lite tur med “Wireless Venke” och “Laptop Lover”.

Alla jävla oskyddade nätverk har så svag signal!

I min fantsi så bitchslapar jag “Tobbe och Sara” och slår “Venke” i huvudet med “Laptop Lover”. Jävla snåljåpar. Hur gniden får man vara som inte släpper in en välvillig granne på sitt nätverk? Vad hände med grannsämja? Om att hjälpa varann??? Allt mitt är ditt! Mi casa es su FUCKING CASA!!!!

Nu måste jag BETALA för att ha internet hemma. Suck! Bara för att jag har så cyniska grannar.

Vart är världen på väg?

Back in Malmö med min fasta uppkoppling.

Nu kommer det uppdateras mer flitigt!

2 svar

  1. Goddamnit! Betala för sitt internet? Hörrudu, man ska faktiskt göra rätt för sig.
    Eller nej förresten, det finns det så många som gör redan.

    Men det är tur att du har uppkoppling igen. För då kan du ju kolla din inbox. Skickade precis iväg en bild:

    Tre dudes från ensemblen står och gör myggtest. En av dem har såklart bar överkropp. Geez, vem kan det vara…?

  2. Jag ska svisha in och kolla min box!

Kommentera

