Sockerstinn Musikalbög

Här sitter jag.Röda träningsbyxor jag snodde av min mor -99, vit stickad vintage kofta från 60-talet, tofflor från HM. Fötterna på skrivbordet, min mage är lite blek och svullen och bara någon nyans mörkare än den vita koftan som åkt upp och blottar mig likt Lindsay Lohan på premiär. Mitt hår står på ända och min blick är stirrig. Datorn ligger i knät, den bränner mina lår.Jag mår illa.
Jag har ätit godis hela kvällen. Typ 800 gram. Ändå så suger jag på en salt bumling (brukar aldrig köpa hårt godis, är av tron att det inte ska vara jobbigt att äta godis, och det är lite jobbigt med hårda godisar). Nu stoppade jag precis in en persikogodis. Varför gjorde jag det? Jag mår ju illa! Punchpralin. Helt onödigt. Salt sill.

Jag spyr snart! Salt sill igen.

Eller så kommer jag, dumle, dö av akut fetma. Tänk om jag svullnar upp. De hittar mig om ett par dagar, geléhallon, liggandes på rygg i mitt minimalt möblerade rum i Malmö, krampaktigt hållandes en halvtom godispåse i ena, dumle igen, handen och i den andra en burk med hårvax (eftersom jag anade att döden var nära och vägrade gå hädan med en taskig frisyr), persikogodis.

På min gravsten ska det stå:

“Här vilar han. Bögen som sprack.
På mer än ett sätt…”

Och på begravningen så, två punchpraliner, spelar de bara musik av riktigt feta människor. Som en, mintchoklad, hyllning. Mama Cass, Aretha Franklin, Montserrat Caballé, Britney Spears.
Ni fattar, de fetaste.

Om jag inte, geléhjärta, slutar äta godis nu då.
Då kan ju, salt bumling, katastrofen förhindras. Så får det bli!
Nu slutar jag äta godis! Tror jag spyr snart…

Ska bara suga klart på min bumling först.

3 svar

  1. Vilka verkligt svåra problem du har… 😉

  2. Haha, vilken målande beskrivning, precis så där det känns ju. Nu blir det nog totalstopp för godis här med…

  3. Darling! Jag kan ju läsa att vi har ett gemensamt intresse, GODIS!!! Precis så är det när jag ligger i soffan och barnen gått och lagt sig. Det är verkligen en av livets stora gåtor, varför i helvetet fortsätter man äta fast man är på god väg att spy?

Kommentera

