95 – SJ snor min reklamkampanj!

Ni har säkert alla sett siffran ”95” lite överallt. Tidningar, Tv-reklam, Billboards, Affischer.
Nu påstår SJ att de är dom som står bakom denna superduper-reklamkampanj. Det är inte sant!

Det är JAG!

Jag har samlat pet-flaskor, rastat hundar, suttit barnvakt, delat ut reklamblad, vänt burgare på McDonalds, blivit av med min kräkreflex och donerat blod för att spara ihop till kampanjen. Om en månad kommer andra delen av kampanjen som skulle förklara alla frågeställningar som dykt upp:

95 – är summan jag hittade utanför Gatuköket Påfågeln 3 januari. Återfås mot beskrivning. Förutsätter en fet hittlön.

95 – kilos muskelman sökes för långvarig Brokeback Mountain-förhållande innehållandes massa bögsex, bergsvandring, fejkat konstintresse och årliga resor till Gran Canaria. Plus om du har egna chaps… Svar till Ennis Olsson

95 – årig hjärtsjuk, generös,  familjelös gubbjävel sökes för sexfritt förhållande. Lovar dig min eviga kärlek resten av ditt liv. Obs! Vill ha fullmakt att stänga av respiratorn vid ev grönsakstillstånd. Svar till Bobby Nicole Smith

95 – är svaret på Meningen med livet, universum och allting. Douglas Adams hade fel!

95 – procentig hemmagjord Baileys säljes till toppenpriser. Märk ert brev/mail med ”Anitra Steens fallskärms-utförsäljning”. Chans att vinna gratis charterresa!

95 – är det längsta jag kan räkna till. Duktig mattelärare sökes av musikalstjärna. Siffran är oxå din timpeng. Mvh Peter

Och nu har SJ sabbat allt.

Nu får jag satsa på min nya kampanj istället. 96 ska den heta. Det känns lite mer framåtsträvande. Och sån är jag. Framåt. Lixom.

(det egentliga svaret på kampanjen finns här)

There are no comments on this post.

Kommentera

