Min korta och bortglömda modellkarriär

Mitt första artistjobb efter skolan var på Gran Canaria. Jag jobbade  i krogshowen ”DIVA” som sattes upp på ”Garbos Unforgettable” och skulle stanna där 6 månader och efter det dra hem till sverige för att börja repetitionerna av ”Mamma MIa” på Cirkus. Det var 6 underbara månader. Det var precis länge nog för att jobbet fortfarande skulle vara roligt och för man inte skulle längta ihjäl sig efter sverige. Lyx!

På Garbos så jobbade en man som hette Gary som var vår konfrencier och danskapten. En man i 40 årsåldern som man kunde ana, hade varit riktigt snygg i sin ungdom, men för mycket sol och ciggaretter gör inte några under för ens hud direkt. Ordet kamelhud dyker upp i huvudet. Eller bark.

Iallafall. Gary jobbade på ett gayhotell på dagarna som han var nån form av chef för, ”Vista Bonita”. Vi i casten hade varit där några ggr och badat i den härliga jacuzzin, druckit shandi och solat. Vi gillade stället så mycket att vi instiftade en dag som hette ”Gayday”. Då drog alla killar i ensemblen, där bara jag och Rune var bögar, till ”Vista Bonita” och bögade loss vid poolkanten.

En dag när vi kom till jobbet hade Gary fått en idé.

De skulle göra en hemsida och trycka upp massa reklam och de behövde lite snygga killar som skulle agera modeller/bög-gäster på hotellet. Vi var 4 som blev utvalda för detta. Jag, Ulrik, Kalle och Richard. Betalningen skulle bli att vi fick supa oss hur redlösa vi ville efter det på hotellets bekostning. Vi tyckte det lät toppen, en gratis Gayday. Livet lekte.

Dagen kom och vi huserar runt i anläggningen förföljda av en fotograf som förevigade oss medans Gary kom med förslag om vad vi skulle göra på korten. Jag var ju den enda bögen och hade jävligt roligt åt tre killar som försökte vara så där ”naturligt gay” på kort. Hahaha!

Igår hittade jag resultatet. It´s all coming back to me! Jag är killen som ler ett colgate-smile, näst längst till vänster på ”poolkantskortet”. Det finns en länk som heter ”photographic gallery”, där hittar ni oss… Notera mina superblå-gran-canaria-badbyxor som jag har på mig i bubbelpoolen. Haha! Så sommaren 2004. NOT!

Enoy Club Vista Bonita!

/Marcus Schenkenberg

8 svar

  1. Nu har jag kippat efter andan i 45 sekunder.
    Fantastiskt roligt.

  2. Åh va roligt. Framförallt den spontana bilden på er tre killar i sängen. Richard gör iallafall ett bra jobb. Men ni är väldigt söta.

  3. Fantastiskt kul!
    Känns som om det är reklam för hotellet som kör swingers kväll varje Ons, Fre och lörd.
    Kanske ringer en tysk producent dig snart..om du fattar vad jag menar;)

    Men du var snygg, sexig och cool specielt i den väldigt blåa badbyxan..
    Kiss!

  4. Jag blir mest bara sugen på att åka på semester.

    De blåa badbyxorna borde du rama in, de var grymma.

  5. Instämmer med Mia, snygga badbyxor.

    Sängbilden var ganska porrig tycker jag. Betyder det att jag är alldeles för oskuldsfull och oerfaren eller att jag har världens fantasi?

  6. För i helvete!
    Calle som är med på bilderna, gjorde jag lumpen med – Räddningsskolan i Rosersberg. Vi sågs en del i Göteborg när han gick Dansforum här ju! Var på Rio Rio och grejer. Those were the days.
    Vet du var han finns nu för tiden eller?
    Såg väl honom med Nanne i melodifestivalen senast, och på Talang 2007 också om mitt öga inte misslett mig…
    /P

  7. nej men Pontus!
    Vad roligt.

    jo, Calle och jag har precis avslutat Mamma Mia i Gbg nu. Han bor i sthlm med sin tjej Ellen. Hn ska jobba som sångare på Silja Line i höst.

    🙂

  8. Yes Mistah… så var det.
    Ellen, Sthlm, Silja Line. Grymt.
    Själv jobbar jag med hotell.
    Hälsa honom massor massor massor.
    Hans smajl är lika medryckande nu som då.

    Hare!

Kommentera

