Igår var det kalas!

Robert fyllde 28.

Hurra hurra hurra!

Sällskap: Jag, Robert, Birgitta, Katta och Christer.

Present till födelsedagsbarnet: En snygg lite palestina-aktig scarf med biljardkulor på.

Kvällen spenderades först inne i Helsingborg på ”Två Bröder” där vi åt en ganska medioker middag (fast med förträffligt sällskap och ihärdig alkoholkonsumtion), för min del bestående av Förätt: Pilgrimsmusslor med nått slemigt fläskskum och oidentifierat kött och Huvudrätt: Pärlhöna med nått gammalt dillmos och minimalt med tillbehör. Konversationen var lika ymnig som dry martinin och rödvinet. Härligt.

Efter det åkte vi till Birgittas fantastiska hus där Robert tidigare på dagen gjort en supersnajsig tårta. Helt själv. Med grädde och jordgubb. Den slank ner i sällskap med massa rödvin och kaffe.

Sen drack vi drinkar och spelade spel. Väldigt roligt!

Saker jag lärde mig under kvällen:

1. Katta fuskar så fort hon får chansen.

2. Katta och Robert kommer inte överens i jämlikhetsfrågan. Det var nått om mäns simultanskapacitet… Katta tyckte inte vi hade nån. Robert höll inte med.

3. Katta fuskar.

4. Tro inte att stora hundar bara vill krama dig när de hoppar på dig. De vill knulla dig.

5. Om man äter för mycket gräddtårta så mår man illa.

6. Orangino är mycket bättre att spela med vänner än med familjen.

7. Katta må vara söt och blond, MEN HON FUSKAR!

8. Blir straighta musikkunniga killar för fulla, då ska de spela gitarr och sjunga svår jazz. Länge.

9. Katta FUSKAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10. Jag kan somna med fingrarna i öronen om det är nödvändigt.

 Allt som allt, en väldigt trevlig kväll med människor jag tycker himla mycket om. Kunde inte haft en bättre onsdag.

Mvh/ Mat-Tina

5 svar

  1. Så du fick present, tårta och ligga med något varmt och hårigt – det kallar jag bra firande 🙂

    Grattis gubben!

  2. Meh!
    ROBERT fyllde år.
    Inte jag. Du har träffat Robert, han var på min födelsedagsfest i AUGUSTI. Haha!

  3. Förlåt. Jag skyller på influensan, understimulering och Linda Rosing.

  4. hihihi..det beror på hur man ser på ”fusk”… Jag förstod inte reglerna eller rättare sagt jag hörde inte dem så väl!! men jag erkänner att jag inte gillar att förlora så kanske lite oskyldigt fuskande hjälpte till lite…..
    Det var en mycke trevlig fest!!! men du sov väl gott?

    kram vinnaren!

  5. Micke: Man kan skylla allt på Linda rosing. Det var hon som tvingade Saddam till allt elakt han gjorde. 😉

    Katta: Du är kriminell. Och om jag sov gott? Haha!! Ja, du. Så snabbt somnade jag inte *punkt punkt punkt*

Kommentera

