Melodifestivalen

Herregud.

Jag har inte skrivit ett enda inlägg om Schlagern. Inte ett enda! Kan jag kalla mig bög?! Är jag nån form av hybrid?

Imorn gäller det iallafall. Jag har sagt till folket på teatern att om de inte fixar så att Melodifestivalen blir inspelad och visad efter föreställningen så sjukanmäler jag mig. Den får bara inte missas. Imorn är det extra kul för jag har så mycket härliga vänner som är med. Sveriges artistliga är ju inte så stor, så jobbar man några år i branchen så hinner man få en hel del bekantskaper, vissa ytliga, andra som man värnar om. Och då blir helt plötsligt Melodifestivalen mycket mer personlig. Det e asball. Man blir lixom lite argare när nån förlorar och gladare när nån vinner.

Imorn håller jag tummarna för och tittar lite extra på:

Min förre kollega och vän Andreas och hans dansare (speciellt min gamle sambo Fatima) Skitbra låt! Jag har inte hört slutresultatet, men den var bra när den var nyskriven och borde knappast blivit sämre.

Elin Lanto (som jag aldrig träffat) och hennes dansare/körkillar Martin Redhe-Nord och Robert Skowronski som jag jobbat med. Martin är en av mina käraste vänner och det ska bli en fröjd att se honom på scen. Shit vad kul! Jag blir helt nervös. En hel hord med schlagerdebutanter! AAAAHHH! Låten ska visst vara toppen har jag hört. Jag har aldrig gillat nån av Elin Lantos låtar, så jag hoppas jag blir motbevisad nu.

Och slutligen huskören som är full av härligt folk. Om det e nån jag kommer lyssna lite extra efter så är det my girl Anna Nilsson som gör sin Schlagerdebut, inte en dag för tidigt.

Nu är det dags för sängen. Klockan är kvart i fyra på morgonen och jag ska klippa mitt svallande hår imornbitti så att det blir mer tidsenligt. Just nu är det inte så 50-tal utan mer 80-tal.

Ciao!

/Liberace

Andra bloggar om: , ,

10 svar

  1. Tyckte det var lite konstigt att du inte skrivit om det, när tom. JAG gjort det, jag som ska vara så jävla alternativ…

    Du ska nog ändå fundera lite på din läggning, det låter ganska allvarligt… 😉

  2. Men hur kan man se hur du ser ut över huvudtaget (50- eller 80-tal spelar mindre roll…)? 😉

  3. Vet inte när det är dags för Nanne Grönwall men då ska ju vår kära Johanna Eriksson dansa bakom henne! Ja det känns spännanade! Go Lundstedt GO!! 😉

  4. Det var helt klart på tiden det kom ett inlägg om Schlagern! Jag gillar verkligen Andreas låt, men jag tror den får svårt ikväll.

  5. Trollhare: Du får akta dig. Snart är det du som sitter och skriver krönikor om prutt och jag som skriver om superalternativagrejer. Jag har ju faktiskt borderline… 😉

    Aronson: Jag skrev ju om min fd modellkarriär. Där kunde man se. Och om man håller ögonen öppna å e det inte så svårt att luska fram bilder på mig.

    Fina: Go Jo! Go Jo!

    Fred: Hm. Ja, men det är ju en garanterad hit iallafall. Jag förutspår Linos mest spelade låt 2007.

  6. Jeg menade inte att du skulle ”outa” dig, Bobby. Jag är bara nyfiken, eftersom jag har en thing för just dansare…

    ;-P

  7. Vem fan är den där Andreas? Är det Fredriks brorsa du menar?
    *spelar schlagerokunnig*

  8. Jag hade tittat i tre takter av första bidraget då det vände sig i magen. Sjunger man så illa, sämre än Luuk, då stänger jag av. Varför denna hausse? ; )

  9. Hmm, jag började faktiskt bli lite orolig eftersom du aldrig nämnde den. Blev lite rädd att du var en hetero-in-the-closet där ett tag.

  10. Usch!
    Jag är så besviken. Jag kan inte ens svara.
    Stena Anna Book!

Kommentera

