Musiktips

Ok.

Jag måste tipsa om mina favoritplattor just nu.

1. Amy Winehouse – ”Back to Black

Jisses vilken bra platta. Har inte varit så här kär i en skiva sen Angie Stones ”Mahogany Soul”. Skön mörk röst till ett väldigt fräscht 50-tals sound. Soul möter 50-talsrock. Ett story plus för de coola texterna. Och för att Amy verkar så jävla ball, en rebell. Känner mig busig när jag lyssnar på henne.

2. Sandi Thom – ”Smile it confuses people

Tjejen som förgyller vår radioeter med ”I wish I was a punkrocker” har ett album som följer upp singeln med bravur. Bra singer-songwriter med ett eget sound. Mycket gittarer och en skör röst med en edge. Snygga körer och det känns väldigt oproducerat på ett mycket bra sätt.

3. Snook”Är”

Vet att det inte är ett purfärskt album. Men shit vad bra! Svensk hiphop när den e som bäst. Sköna produceringar och väldigt bra texter. Inte det minsta svårlyssnat utan funkar både i skivspelaren som i mp3:n. Petter släng dig i väggen. Jag ska nog dra på mig lite baggy byxor idag. Och halta…

Nu måste jag springa till teatern innan Gun blir sur och röker ihjäl sig istället för att klippa mig….

Andra bloggar om: , , , ,

4 svar

  1. Sandi Thom är ju urbra. De andra har jag inte ens hört talas om. Men så är ju anledningen till varför jag gillar henne att jag fastnat i 60-talet för evigt…

  2. Hej,
    Gillar din blogg, den är underhållande. Såg dessutom att du gillar Kamakaze (stavas?) kaninerna! De är hur grymma som helst. Dansa in på min blogg vet ja!

  3. Men trollhare, du måste lyssna på Amy Winehouse. Du kommer älska.

    Suicide bunnys rules!

  4. barracuda sushi

    News about barracuda sushi.

Kommentera

