Min helvetiska vecka

Hjälp.

Jag har så stressig vecka. Jag är lite handlingsförlamad. Jag måste göra klart mina lektioner då jag börjar undervisa på en dansskola här i Malmö på onsdag. I slutet av terminen så ska det vara ett stort uppträdande där mina elever ska dansa de koreografier jag gjort. Koreografierna måste inspireras av ordet ”Rötter”. Det är temat på showen.

Rötter??? Vad e det för tema? Ska de vara träd? Dansa till musiken från tv-serien ”rötter”? Eller ska jag göra en förortsdans som speglar mina rötter? Eller ska jag bleka upp mina elevers hår så att när de dansar i slutet av terminen så har de fått fnaskrand och alla kan se deras ”rötter”…

…eller så gör jag bara en dans som jag känner mig inspirerad till att göra och ljuger om att den handlar om några gamla rötter av nått slag. Så får det bli.

Imorn ska jag åka till Gbg, hets-umgås med goda vänner, på tisdag ska jag till Balettakademien i Gbg och informera om Teaterförbundet (jag är även fack-pamp) och livet som artist EFTER skolan. Sedan hämtas jag direkt för att köras i ilfart till Oslo där jag ska kolla på min bästa vän när han spelar Hud i ”Hair”. På norska… hahaha! Sover över och får sen ta bussen tillbaka till Malmö för att springa till mina lektioner och lära ut allt om mina rötter.

Jag får hjärtklappning. Måste ligga ner.

NEJ! Jag hinner inte, måste till teatern.

Suck!

/Konta Kinte

Andra bloggar om: , , ,

5 svar

  1. Morötter? Vänta nu, var det inte i nåt South Park-avsnitt som någon kändis förvandlades till morot?

    Förlåt, så jävla dåligt… Är bara glad att jag inte har någon annan karriär att tänka på än att övertyga Fk om att jag fortfarande lever…

  2. Din blog är ju apschysst. Nu åker du in i länklistan din djefvel.

  3. Trollhare: haha! Jag har redan fått förslaget om en morotsdans flera gånger idag då jag åmat mig på jobbet om rötter-frågan.
    Betvivlar dom jävlarna att du lever?

    Pojkfröken: Men man tackar. Jag tror redan du är inlagd på min länklista, din apfelschtrudel.

  4. Jepp. Och dessutom att jag har en lägenhet. Och att jag är sjuk. Och… you name it. Fan ta Fk.

    Men är det något fel på morötter? Som hare är jag kanske lite partisk, men vore inte det ett urbra tema?

  5. Men du.
    Hur gör man en dans om morötter?
    det blir lite begränsat…
    😉

Kommentera

