Pruttokollet

Jag delar loge med tre fina killar. Mr S, Mr MK och Mr ML. De är hur goa som helst och vår loge är supernice med massa ljusslingor, gardiner och pynt. Två glada bögar och två glada heterokillar som några dagar i veckan lever i glad symbios i vårt lilla krypin på teatern.

Det finns en nackdel.

Fisarna.

Jag tror det var jag som började. Att lägga den första fjärten inför varann. Det var när vi precis hade börjat spela och inte kände varann så bra. Jag är inte den som skäms precis och måste man så måste man. Så jag braxade på.

Sen var det igång. Det var som om jag öppnade Pandoras Ask. Eller Pandoras Röv. Som om alla bara hade väntat på att äntligen få börja fisa. Det verkade som om alla hade hållt sig hela repetitionsperioden och nu äntligen kunde få släppa ut all metan som fänslades i våra tarmar. Nu var det ju inte så, utan det bara råkade bli så att fyra av de gasigaste människorna i ensemblen råkade hamna i samma loge.

För att överleva i vår lilla gaskammare så har vi fått utveckla en form av försvar. Och det var verkligen nödvändigt för det gick så långt att andra medlemmar av ensemblen satte in luftrenare i vårt rum och sådana där lukta-gott-sprayer. Vi fixade det med humor.

Vi utvecklade ett ”Pruttokoll”.

Varje person har var sin spalt som är indelad i två kategorier: Lukt och Luktfri. Varje gång man fjärtar så kollar man vilken sorts fis det är och sen skriver man upp det på ”Pruttokollet”. Simpelt och bra. När vi precis började så ledde jag fett. Jag hade en ganska bra period, eller dålig, det beror på hur man ser det. Åt mycket Thaimat då. Men senaste månaderna så har alla sprungit om mig. Jag lyckas aldrig tajma mina gastimmar med tiden jag är på teatern så jag missar massa poäng.

Ställningen just nu ser ut så här:

Fjärde plats: Bobby 51 pruttar

Tredje plats: Mr S 60 pruttar

Andra plats: Mr MK 115 pruttar

Första plats: Mr ML 121 pruttar

Frågan är om det är bra eller dåligt att ligga på 1:a plats. Har man vunnit då eller förlorat? Och om man vinner, exakt vad ska man vinna? En wunderbaum? Kål? Toapapper? Guidat besök på reningsverket? Jag tror faktiskt att den ultimata vinsten är dessa!

I vilket fall som helst så har vi väldigt kul i vår lilla loge, trots diverse dofter. Kärlek övervinner det mesta!

Andra bloggar om: , ,

Andra bloggar om:

Ett svar

  1. Ja, vi killar blir väl aldrig äldre än typ 7 år 🙂

Kommentera

