Schlagerkvällen på Pride 06

Just nu befinner jag mig i min goda vän Camilos nyinköpta lägenhet i Gbg. En blygsam 3:a på 94 kvm i ett underbart litet kvarter vid Redbergssplatsen där han bor med sin mycket trevliga pojkvän Johan, sin 50 tums plasmatv, dvärg-badkar och en hel del afrikanska inredningsprylar. De ska gifta sig i sommar. Jag ska vara toastmaster på bröllopet. Jisses! Jag har aldrig ens varit på bröllop så det är stort för mig. Men är det något jag är bra på så är det att snacka och bestämma över folk, och det summerar väl ungefär vad en toastmaster är till för. Eller? Och vilken ära! Vad ska jag ha på mig??

Bröllopet är i början av augusti. Problemet är att jag redan börjat repa nästa produktion då PLUS att jag ska köra på Schlagerkvällen på Pride i år igen. Vilket är skitkul! Men planera ett bröllop och massa tal SAMTIDIGT som man ska repa stämmor inför kören OCH försöka vara engagerad i sitt nya jobb.

Loooot of work!

Men det är det värt. Hittade dessa filmerna på nätet från förra årets Pride Schlagerkväll. Det kan vara en av de roligaste kvällarna i mitt liv! Shit, vilken publik! Jag längtar.

Och den blonda ursnygga killen i kören, that´s me! Så, Schlagerfantaster! This is for you:

Vill ni se en utviknings…person?

Andra bloggar om: , , , ,

7 svar

  1. Åh herregud. Jag stog i publiken med min öl och brölade ”FUCK ME LASSE” när Lasse Behå uppträdde. Herregud, det var ju den enda kvällen jag inte jobbade i den där parken, a girl needs to släppa lös, som det ju heter.

    Men vahettere, då får jag väl stå nedanför scenen och vråla efter extranummer i år då. Vill särskilt requesta ”shakey shakey kanapé” av den blonde ursnygge killen i kören.

  2. Inte för att jag vill stjäla din stjärnglans, men jag är ganska säker på att mina händer syns på de där klippen. 😉 Vilken kväll det var!

  3. Johanna: Om du skriker högt nog så lovar jag dig din shakey shakey kanapé! Hahahaa!

    Fred: Visst var det lyckat. Jag hade enormt roligt. Svårt att inte ha det med hur många tusen personer som helst som skriker nedanför en…

  4. Och de trevliga finska systrarna sa, efter repet på SAMI; (föreställer mumintrollets mamma prata) ”Men tänk vad duktiga kören var. De hade lärt sig refrängerna uu-tantill. Och till och med den svåå-ra, som knappt vi klarar av….”
    Yksi kaksi kolme dolme…. Så fick ni lite artistskvaller. 🙂

  5. Haha
    Ja, de var väldigt imponerade över vår finska. Det var vi oxå. Fan vad vi slet! Inget logiskt språk alltså.

    Terve!

  6. Jag måste bara bjuda på en till, trots att jag inte får, men jag utelämnar därför alla namn här.
    Jag står med den lilla blonda prinsessgräddbakelsen från Norrland, och alldeles intill står en mörk pojke från en östeuropeisk stat, som ibland hörs yla sin schlager från -06 i falsett i radio.
    Jag säger något typ, att ”Ja, han är ju lite söt…”
    Den lilla blonda svarar rappt ”Vet du, jag tyck’ han ser lite efterbliven ut jag!”

  7. Hahaha!
    Hon är riktigt snabb i truten den där. Efterbliven, hahahaha!

Kommentera

