Oslo, Hair, Öl och Youtube

Jag befinner mig i en härlig liten lägenhet med heltäckningamatta någonstans i Oslo.

Jag har varit och kollat på en skitbra föreställning av Hair som går sista veckan nu på Det Norske Teatret. C, min vapendragare, spelar ”Hud” här. Han befinner sig i Norge för det finns så få negrer i här, så dom fick importera en mörkhyad kille från Sverige. En tvättäkta norrländsk neger. Vilken jackpott för Det Norske Teatre!

Då jag övertrasserat mitt American Expresskort så bekostar C, sin vana trogen vid mina ekonomiska katastrofer, min Norgeutflykt. Så jag har avnjutit allt från dyr norsk sushi, kvalitativ norsk musikal (med extremt fula 90-tals kostymer dock, tänk er Amy Grant på speed) och några öl på en tvättäkta norsk heterobar, komplett med bartender med nacktoffs, darttavla och bitter servitris med skådespelardrömmar. Anade en takmålning, men då min blick mest vilade i botten av mitt glas så hann jag inte betrakta den allt för ingående. Det var säkert nått fjäll eller nått… Eller nån med knätoffsar.

Just nu sitter jag på golvet med en kopp vaniljte i handen. Jag e lagom full, i sällskap med en god vän, American Beauty spelar på tv:n och runt min hals vilar det en återupptäckt, assnygg grön sjal som jag glömt att jag köpt. Just nu känns livet väldigt bra

Pöss

/ Bobby Brown

Andra bloggar om: , ,

Andra bloggar om:

Ett svar

  1. Så fint du beskriver din vistelse hos norge negern…
    Det e nästan så jag blir rörd av att vara jag!
    Eller… det vet du ju att jag blir, varför vara ödmjuk inför dig. Du som sett mig från alla min minder smickrande (enligt den svenska normen) sidor!
    Kanske inte från ALLA sidor… men du vet vad jag menar!

    Det jag egentligen vill säga är tack för denna fina underbara beskrivning! Tack, tack, tack mr.bacon!

    Den vapendragande NEGERN!!!!

    😉

Kommentera

