Parasitbloggaren

Åsiktstorped-Micke skrev i sitt inlägg idag om Parasitbloggaren. En person som inte har en egen blogg utan använder sig av kommentarsfunktionen till att skriva egna små blogginlägg.

Intressant att det kommer så mycket nya ord och begrepp hela tiden. Jag har ju just lärt mig vad att ”pinga” betyder.

Just det här med sk Parasitbloggare tycker jag bara e kul. Jag uppmuntrar till det! På min blogg får parasiter frodas och skriva av sig så mycket de bara kan. Jag blir glad när jag ser att jag kanske har inspirerat till tangenttryckningar.

Jag måste nog nämna min egen parasitbloggare:

”Pam” – Hon har till och med erkännt att hon via min blogg får utlopp för alla sina skrivardrömmar. Respekt! Favoritparasit!

Bubblare:

”Fina” – Ah. En av mina trognaste läsare. Hon får inte nog av mig på jobbet så när hon är hemma så kollar hon datorn flera ggr om dagen för att se om jag gjort nått nytt inlägg. Älskar att kommentera och det älskar jag. Bless!

Sen finns det ju något som heter ”Lurkers” oxå. Det är folk som ofta stryker runt på din blogg men som aldrig lämnar kommentarer. Jag e nyfiken på mina lurkers. Vilka är ni? Vågar ni göra er tillkänna?

Andra bloggar om: , , ,

14 svar

  1. Robolito – du har ju ett helt bloggtantourage (tantorage = fahags i grupp). Haha.

  2. I know!
    Hahaaa.

  3. heheh, känner mej otroligt träffad 😛 Jag är inne hela tiden….din blogg e ju skit kul ju! å musikal älskare som man är måste man ju se vad som händer.

  4. Jag gillar verkligen inte ordet parasitbloggare. Jag vill ta patent på ordet parasit…

  5. – Hej jag heter Pam och jag är en parasitbloggare..

    😉

  6. Lurker!
    Läser din blogg flera gånger om dagen…
    Trevlig läsning, gillar den!
    Sköt om dig!

  7. Jag har aldrig läst någonting du skrivit här Bobby, så dra inte in mig i nåt tantourage är du snäll!

  8. Kristofer is a fruitfly-in-denial.

  9. Lurker! Tycker om din blogg, den är så full av glädje, ironi och gör min dag lite roligare. 🙂

  10. Parasitbloggare var ett nytt ord för mej med 🙂

  11. Jag hade en dålig parasitbloggare. Det var hemskt. Jag är fortfarande skakad. Hon använde min blogg för att predika hemskheter.

    Roliga parasiter regerar dock 😀

  12. Jag är en LURK…! men det visste du redan KRAAAM. ANIA

  13. Jag är en LURK…! men det visste du redan KRAAAM.
    ANIA

  14. Dexo, vadmenardumeddetdär, VA? Jag är minsann ingen fruktfluga. Fruktflugor surrar bara runt halvruttna eller ruttna frukter.
    😉

Kommentera

