Fylleschlagerblogg

Jag e lite full.

Våra underbara tekniker på teatern hade ordnat så att vi kunde se Melodifestivalen i vårt fikarum efter föreställningen. Mr S fixade inspelningen. Öl, chips, dryga kommentarer och fina människor. En perfekt schlagerkväll.

Så här tyckte jag.

Jag gillade Jimmy Jansson bäst. Jag trodde inte att jag skulle säga det, men det gjorde jag. Visst var Ark bra, det är dom alltid, men Jimmys dänga kändes självklar, glad och den blev bättre och bättre efter att man bara sett de där små snuttarna som de visar när telefonnumrena går upp på rutan. Den är solklar tycker jag, borde gått direkt till Globen.

Regina var smått pinsam. Det känns som om hon skulle ha någon som tar hennes karriärsval åt henne. Det funkar ju lixom aldrig. Men en eloge för att hon vågar. Hennes nummer kändes väldigt gjort dock, tänker Fröken Hedlund med ”Astronaut”.

Marie Lindberg. Man blev ju kär. Jag förstår att hon gick vidare. Det kändes som om man hade längtat efter något som inte var överproducerat såå länge och Marie levererade det på ett enormt charmigt och ärligt sätt. Hon kändes väldigt osuperstar och det tackar jag henne för. Toppen! Hon har ju folkhemsrösten.

The Ark var coola. Ola är ju en kung på att vinna en publik. Ett proffs ut i fingerspetsarna. Älskar att de alltid levererar och att man känner sig supertrygg när Ola sjunger. Inte den starkaste låten dock.

Jessica Anderssons låt var bra. Jag kan redan höra den eka genom sveriges gayklubb-nätter. Hon känns säker och sjunger bra. Jag älskade alla discoreferenser. Snyggt producerad låt. Kanske inte stark nog att nå ända hem.

Orkar inte kommentera resten. Gick mig förbi. Tråk tråk tråk. En parantes bara (VILKA FULA KLÄDER COSMO4 HADE, SKJUT STYLISTEN).

Tack och hej, leverpastej!

/Bob Lindberg

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 svar

  1. Jessica? Nej, verkligen inte. Om nån stylist borde skjutas var det hennes…

  2. Jag skrev om några andra bidrag från kvällen. Lustans Lakejer får sig en omgång med mattpiskan ; )

  3. Om någon ska skjutas så är det väl hela Cosmo4..

    BLÄ, säger jag!!

    Kram kram

  4. Just det.
    Lustans Lakejer, de hade jag glömt. Fy fan vad dåligt!

    Ja, melodifestivalen fortsätter att röra upp känslor!

  5. Hm, du lyckades strö beröm över Marie Lindberg och mostå frestelsen att komma på något billigt skämt om hennes skelögdhet? Vad har hänt med dig, går du på valium eller har du fått dig något?

  6. Jag trodde hon bara var artig och försökte kolla på hela publiken samtidigt!
    😉

  7. snälla skjut inte mig….;-)

  8. Don´t worry, du tjej från C4. Ni var helt ok, men stylisten ska ha stryk. Haha!

Kommentera

