Jag är ett datorgeni, köttfärssås och rödvin

Jag trodde inte att det fanns folk som var mer efter än mig när det gäller allt som har med internet och dess utveckling sen 1996. Det finns det. Det paret har just bjudit mig på massor med god spaghetti med köttfärsås och rödvin.

Underhållning under maten: ”Nyckeln till Frihet” som jag inte sett förut. Shit vilken bra film. Jag gillade att den tog sin tid. Och ett riktigt feelgood-slut. Filmen var inte alls som jag trodde den skulle vara. Trodde mer att den skulle vara… jag vet inte riktigt vad jag trodde. Jag hade fel iallafall. Bra film.

Anyhoo, min betalning för middagen var lite underförstått att jag skulle hjälpa dom med att skaffa programmet Azureus så att de kunde ladda ner grejer från world wide web. Det visade sig att de typ inte hade ett jota på sin dator. Så jag laddade ner massor med grejer. Vlc mediaplayer, ett winrar-program och limewire mm. Jag! Som först skaffade dator förra julen. Jisses!

Jag kände mig som den där lilla asiatiska killen i ”The Goonies”. Han som uppfann massa grejer, hade ett coolt bälte med massa gadgets och som var det smarta datorgeniet. Han var jag. Jag var ”Q” i Bond-filmerna!

I´m a fucking genius! Med lila tunga. För mycket rödvin. Fan vad äckligt det ser ut. Som om man vore nån förhistorisk människoödla som använder sin läskiga lila tunga till att fånga sina offer med. Värst e när man e packad. Man har den perfekta fyllan efter en trevlig kväll med nån fin kompis och ett par flaskor rödvin. När man sen går ut så har man supit sig riktigt jävla het. Slug till och med. Men man glömmer ALLTID att käften ser ut som om man sugit av en smurf. Eller ett helt kompani med smurfar. Mindre attraktivt.

Nä! Nu ska jag spela World of Warcraft hela natten. Jag har precis fått en demonhäst och galloperar som om mitt liv hänger på det! Ball!

Pöss!

/Babsan

Andra bloggar om: , , , , ,

7 svar

  1. Har du aldrig sett den förut?! Skäms på dig!

  2. Jag vet!!
    Och jag e ett filmfreak. Men nu e det gjort.

  3. Ett tips som ger dig +3 i ”Internet Piracy” och +5 i ”Computer Wizardry”: Utorrent är bättre än Azureus.

  4. Varför e det bättre??

  5. Azureus? Vlc mediaplayer? Winrar-program? Limewire?

    Ja, du kan då betydligt mer än jag…

  6. haha!
    jag säger ju det. Jag är ett geni!
    😉

  7. Utorrent är resurssnålare, pålitligare och enklare att ha att göra med. You listen to me, you live longer!

Kommentera

