KaramellKungens Frestelser

Nu sitter jag här igen. Med påsen i handen och munnen full av punchprallin.

När jag blir sötsugen så är det som om djävulen kommer i mig. Jag kan inte tänka på annat. Min mun vattnas, jag ser potentiellt socker överallt och letar konstant efter barn som man kan råna på snask. Jag diskuterar med mig själv i huvudet om varför jag förtjääänar godiset och hur jag borde belöna mig själv för att jag e så duuuktig bla bla bla bla.

Sanningen är den att när jag fått tankarna på godis så är det få saker som skulle kunna hålla mig borta från karamellkungens frestelser. Äta godis är nästan en hobby! Saken är den att man blir fet och finnig av min hobby och det kommer resultera i att jag aldrig mer får jobb.

Jag behöver en ny hobby! Let me know vilken ni tycker jag ska ägna mig åt. Här e förslagen:

* Träna kanin-agility

Plussidan = Jag kan joina en dokusåpa och bli känd för svenskarna som Kanin-Bobby.

Minussidan = Kaninerna. Jag hatar kaniner. De e så jävla rädda för allt. Och sätter på varann stup i kvarten. Det är som att vara på Lino en lördagkväll, bara att alla glömt raka pungen. Och ryggen. Och ansiktet. Och röven. Och….

* Stjäla saker
Plussidan = Jag slipper stå i kö, oroa mig för priset, kan skänka mitt överskott till välgörenhet. Jag tjänar massa pengar när jag säljer till min hälare.

Minussidan = Min hälare tvingar mig via utpressning att utveckla vår verksamhet och börjar sälja mig till rika företagsnissar som vill bli smiskade av en musikalslampa iklädd Peter Jöbacks scenkostym från ”Kristina från Duvemåla”.

* Hoppa Bungyjump

Plussidan = Jag testar mina gränser. Övervinner min höjdskräck. Får träffa massa utåtriktade crazy människor som drar med mig på spännande saker som valräddning och krokodilbrottning.

Minussidan = Jag kommer antagligen kissa på mig när jag hoppar. Och eftersom jag hänger upp och ned så kommer allt kiss att rinna över mitt ansikte och då jag skriker undertiden så är det oundvikligt att jag får mitt kiss i munnen. Det vill jag inte.

* Läsa allt Franz Kafka någonsin skrev

Plussidan = Jag kommer verka skitsmart och allmänbildad vid litteraturdiskussioner och kan dra intressanta paralleller till sjukt svåra böcker. Alla kommer vara asimponerade!

Minussidan = Mitt självmord. Jag kommer orka läsa en halvbok innan jag går in och skär upp handlederna och lägger mig i ett bad. Och det kommer ju lixom sätta stopp för mitt eventuella intellektuella erövrande av litteratureliten.

Så ni ser. Jag har inga förslag. Jag är desperat, jag behöver verkligen en hobby. Jag kommer snart svullna upp. Snälla, ge mig lite förslag på hobbys jag kan ägna mig åt!

Pöss

/Babben

Andra bloggar om: , , , , ,

7 svar

  1. *s*
    Du är så rolig ! Hobby var det ja..samla på bananmärken ifrån rättvisemärkta bananer! Du får i dig frukt, vitaminer och framstår som en ädel person som köper miljömärkta varor .

  2. Joina oss på teatern och börja STICKA!! 😉 Haha! Var det Kalles Kaviar som fick dig att hata kaniner???? 🙂 hihi

  3. Hmpf. Tack så hemskt mycket för den liknelsen… Nog för att jag är hårig, men…

    Hur kan du förresten påstå att du behöver en hobby när du har jobb? Hela mitt liv går åt framför datorm och jag stressar som en tok för att hinna blogga, trots att jag är parasit på heltid…

  4. Lägga pärlplattor.

  5. Frukt är också godis!

    Ta en banan, så blir det bättre. Eller ta två, så kan du äta ena också.

  6. Kaniner, Robin?! Dödar inte du såna?!? Ingen bra idé….

  7. DET VAR ETT MARSVIN!!!!!

Kommentera

