Smärtstillande salva= bullshit?

Jag har fått ryggskott. IGEN!

Jag är bara 26, men min kropp känns som om denär hundra. Suck! Om det är några ungdomar som läser min blogg och funderar på att bli dansare eller musikalartister, byt dröm! Det gör för ont. Men om en vecka så är jag säkert av en annan åsikt. Jag är ju inte världens mest konsekventa människa.

Iallafall. Jag fick rådet att köpa voltaren mot smärtan. Hederliga gamla smärtstillande tabletter. När jag e på apoteket så ser ju hur det ligger tuber med smärtstillande salvor vid tabletterna. Shit vad bra tänkte jag, måste ju vara ännu bättre för ryggen eftersom jag kan koncentrera kemikalierna endast dit.

Jag köper en voltarensalva. Tog den för den lät farligast. Då e det säkert bra, resonerade jag.

Jävla bullshit! Jag känner igen skillnad alls. Ingen! What so ever! Funkar de där salvorna alls? Jag bara undrar. På mig var det som att smörja in ryggen med glidmedel och hoppas på underverk.

Jag e djupt besviken på all pharmacia just nu! Jag ska meditera mig frisk.

Förresten, idag har jag matat fåglarna vid Pildammsparken med Richard. Ytterst trevligt! Sistuationen kändes som light-versionen av Hitchcocks ”Fåglarna”. Men vi dog inte, vi frös.

Tata!

/Bobalicious

Andra bloggar om: , , , , ,

6 svar

  1. Du har tre val.
    Intala dig själv ungefär som Stig-Helmer som är flygrädd.
    Jag har inte ont, jag har inte ont…

    Meditera dig till lugn genom andning

    Eller (min favorit)
    MORFINET, mums!
    De hjälper ialla lägen. Är lite som en bästa vän för mig.
    Man kan ha kul, bara sitta tyst och somna gott tillsammans. Som en riktigt nära vän.
    Och det bästa av allt smärtan försvinner.
    Umgås inte för länge bara.
    Lycka till!

    Dr Pam

  2. Mmm. Han den där Mr Morfin har jag stött på förr. Han e fin han! Men då måste jag ju gå till läkaren. Suck. Lämna lägenheten känns som ett projekt just nu….

  3. Hello stackare!
    När jag hade ryggskott tog jag både salva och tabletter, fast de rekommenderar inte att göra det. Men det blir mer koncentrerat och förmodligen mer effektfullt (förhoppningsvis). De receptfria varianterna på apotektet är ju inte så starka annars. Prova Lindas häxliniment som inte går att köpa i Sverige, det bränner gott så man inte känner den egentliga smärtan.

    Lycka till, Ullis

  4. Pildammsparken Bobby……. P I L D A M M S parken! ;D

  5. *Försöker föreställa mig hur Bobby smörjer in ryggen på sig själv*
    Hurru, jag tror jag vet varför det inte funkade!!

  6. Ajabaja, inte smörja analen med smärtstillande!

Kommentera

