Back to Mamma Mia

Jag var med första säsongen av ”Mamma Mia” på Cirkus och i april så ska jag tillbax igen. Då sätts musikalen upp i Göteborg på Scandinavium och spelar i två månader. Det ska bli skitkul. Det känns optimalt. Att göra första säsongen, vara med om premiären, spela 118 föreställningar för att sen sluta och göra massa jätteroliga projekt där emellan och sen få komma tillbaka och avsluta hela kalaset oxå. Det kan inte bli bättre! Jag längtar.

Bo på hotell i ett par månader e ju inte fel det heller.

Iallafall. Jag sökte på Youtube för att kolla om nån smygfilmat några föreställningar eller nått, jag hade tänkt fräscha upp minnet lite grann, och så hittar jag massor med roliga grejer. Helt plötsligt slog det mig vilken stor grej det var när ”MM” hade premiär i Sthlm. Jag hade lixom glömt allt sjukt runt premiären. Säkerhetsvaktern som stod vakt utanför Cirkus ett par dagar innan, hypen i pressen, alla galna tyskar som skrek utanför teatern och nerverna innan man skulle uppträda inför ett återförenat ABBA. Shit my god, det var coolt. Jag kan ju oxå stoltsera med att Abba-Agnetha har sett mig stå halvnaken endast i suspensoar och ett leende. Hon gick förbi backstage när jag kollade min mygga (mini-mickrofon). Hon nickade och sa ”Lycka till nu”. Jag tror jag tackade. Eller dreglade. Jag kommer inte riktigt ihåg.

Här e ett axplock av vad jag hittade på Youtube iallafall. Jag blev glad när jag såg det! Minnen. Kanske ni blir detsamma?

Svenskt tv-inslag från premiärkvällen

Engelsk reporter, som bara MÅSTE vara gay, reser till Stockholm bara för att kolla in premiären

Ett litet klipp från mina kollegors sista föreställning från Cirkus

Pöss

/Benny Ulveaus

Andra bloggar om: , , , , ,

2 svar

  1. Rosaaaaa!

    Mycket snyggare.

  2. Visst e det!
    Glammigt!

Kommentera

