Bögkyss är världens hetaste! Yay!

Världens genom tiderna hetaste filmkyss är framröstad. Inte helt förvånande så vann Heath Ledger och min pojkvän Jake Gyllenhaal (fuck off, Micke) för deras berömda kyss (kyssar?) i Brokeback Mountain.

Coolt. Att en samkönad kärleksyttring framröstas som den sexigaste och bästa är ju asball. Mer sånt! Queer, openminded, jämlikhet och kärlek. Det gillar vi. Och eftersom jag bara antar att de flesta som röstat är straighta så gör det ju saken bara bättre.

Men det VAR en fin kyss.

Den där filmen krossade mitt hjärta. Jag har inte varit så ledsen sen min första pojkvän gjorde slut med mig. Det var samma känsla av total hopplöshet och hjärtesorg. Jag blev så engagerad i Jack och Ennis, det kändes som om jag oxå var ihop med dom. Suck, nu sved det till i hjärtat igen.

Om det möjligtvis finns nån annan Brokeback-fantast där ute så tänkte jag här rekommendera en fanfiction-historia som är helt fantastisk. Fanfiction är när ett fan, allt från amatörer till proffs, skriver sin egen spinoff på filmen eller boken i fråga. Just den här som jag rekommenderar är underbar. Som en riktigt bra bok, skriven av en författare som blev helt tagen av deras öde, men ville utforska hur deras liva hade sett ut om de valt att leva tillsammans. För mig var det terapi!

Den heter ”Human Interest” och kan hittas här.

Uppföljaren, ja det finns en uppföljare, finns här.

LÄS! Skitbra.

Och Micke, nu får du ta dig i kragen och läsa.

/Bobby Ledger

Andra bloggar om: , , , , ,

4 svar

  1. Fan vad jag är fånig. Jag blir rörd av det här. För mig är det filmhistoriens bästa kyss, men det är ju också den enda kyss jag sett som jag kan identifiera mig med helt och hållet.

    Och du, jag har varit närmare Jake än du har. Jag har trots allt varit i Los Angeles. Det är liksom steget innan hångel.

    ”Fuck off”? I find you impertinent. How VERY dare you?!

  2. Jag har inte sett den. Det måste vara något fel på mig. Är jag verkligen bög?

  3. Micke: Jag blir oxå rörd. Vi kan vara fåniga tillsammans!
    Om steget innan hångel är att befinna sig i samma stad som någon, då har jag nästan hånglat med halva sverige, inklusive dig How very double dare YOU

    Trollhare: Det är nästan så jag tvivlar! Gå genast och hyr och sen vill jag höra vad du tycker. Se så, chop chop!

  4. We submerged the phone, and that’s it! Still, imagine if you could skip ahead going through the whole game makes you feel smarter now that you know the screenshot was taken. Follow us on Twitter, Facebook and Linked In the latter two are optional though to keep you hooked and ensure that you aren’t the only iphone 4 S.
    The company finally seems to be poised to pounce, armed with its unlimited data plan.

Kommentera

