Måns-Baby till final! JAA!

Jag kommer från en helt fantastiskt dramatisk reprisvisning av kvällens delfinal av melodifestivalen. Eftersom föreställningen spelas undertiden som festivalen är så är storbildsskärm och grupptitt på festivalen varje lördag en nödvändighet. En motivation att brista ut i ännu en ”Grease is the fucking word, is the word that we heard”.

Hela Nöjesteatern satt på helspänn för att kolla om vår ”Danny” skulle lyckas dra hem racet ikväll. Och det gjorde han! Fy fan, vad vi skrek. Han har ju varit så nervig över festivalen, vilket man förstår, men han e ju en naturbegåvning. Helt underbart. Proffsigt och snyggt. Gillar att låten är lite mollig, lite dyster i versen, det gör refrängen ännu bättre.

Men fatta. Vilken spänning! Vilken dramatik! Shit, vem hade trott att de två ungtupparna skulle slå gammelrävarna? Det var en seger på många vis. Dels för att svenska folket för en gång skull verkar ha röstat rätt, jag blir oftast besviken på utgången, bara att nämna några är ju Anna Book och Uno å Irma. Usch! Men ikväll, en fullträff! Och dels för dåliga låtar går vidare bara för att en folkkär artist sjunger dom vilket irriterar mig enormt. Men ikväll vann rätt låtar. De var verkligen bäst!

Här kommer en liten review av deltävlingen ur mina ögon:

Måns Zelmerlöw – ”Cara Mia”

Läs ovan. Han e grym. Faktiskt. Respekt. Vill bara krama.

Miss Match – ”Drop Dead”

Hur gick melodin? Vad handlade den om? Vad var det för tjejer? Jag kommer inte ihåg ett jota, så blekt var det. JO, jag kommer ihåg att tjejen som sjöng först skrämmde mig med sina stora stirrande koffein-ögon. Brrr!

Magnus Carlsson – ”Live Forever”

Men please. Vilken tråkig låt. Inte ens en falsettsjungande MC lyckades rädda den. Och jag tror knappast hans Liberace inspirerade skjorta hjälpte honom något. Snygga byxor dock. Men jag bara måste ta upp en annan sak. VEM gör MC:s hår? Han ska skjutas. Killen har ju inte haft en anständig frisyr sedan… nä, han har aldrig haft någon. Snälla, sveriges frisörer, hjälp honom!

Sheida – ”I mina drömmar”

Hahaha! Vad ska man säga? Nice try, men det var dåligt på så många plan att jag inte ens tänker ödsla energi på att skriva om det. Suck! Tarkan på nedåttjack.

The Attic feat, Therese – ”The Arrival”

Jag gillade den! Bra danslåt. Och tjejen kan sjunga. Jag kommer shaka min booty till denna Kylie-tribute i sommar. Garanterat. Tacky kläder dock. Men gillade snurrplatta!

Sebastian – ”When the Night Comes Falling”

Kan han vara mer uttråkad? Han ser helt sömnig ut när han uppträder. Han blir knappt glad när han går vidare. Leker blasé rockstjärna, men det blir bara corny. Men gör något annat då om det e så jävla tråkigt! Jag blir less. MEN låten var schysst och han sjunger bra. Rätt att den gick vidare. Snygga kläder UTOM hans fula väst/fiskeskjorta/påse som han hade över det snygga linnet.

Sonja Aldén – ”För att du finns”

Om jag ska vara ärlig så missade jag att betygsätta denna låten. Det var först efter att jag publicerat inlägget som jag märkte att det saknades en låt och var tvungen att kolla på svt:s hemsida för att se vilken som fattades. Vilket kanske inte är det bästa betyget. Men Sonya var VÄLDIGT bra tycker jag. Inlevelse och röst tog henne till andra chansen. Inte så stark låt. Ganska tråkig…

Nanne – ”Jag måste kyssa dig”

Grymt nummer! Bra dansare runt en energisk Nanne som känns helt trygg i det hon gör. Låten var dock ganske kass tycker jag. Hon gick vidare på att hon e så bra och att numret var snyggt. Men kul att se!

Ja, that’s it.

Nu ska jag hoppa i säng och drömma härliga drömmar om Stockholm som jag saknar enormt.

/Bobby Zelmerlöv

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 svar

  1. Hehe… Magnus Carlssons hår, det var nog det som fällde honom. Men jag är säkert partisk eftersom jag mår illa av blondiner (ta inte illa upp). Det kanske var därför min kära svärmor tyckte han såg ut som ett fruntimmer? (och ja, hon menade det som den grövsta förolämpning hon kunde komma på. Älskar henne. Jag måste komma på något riktigt elakt sätt att låta hela byn få veta att hennes sons ”flickvän” är transsexuell…)

  2. Men Magnus Carlsson, hur kan man tävla med en sån låt?
    jag har inte kunnat placera alla stölder av låtsnuttar än, men många är det. Allt för många….
    Klipp isär, koka ihop, och täck skarvarna med lite slisk så skulle det kunna gå…
    Och hans frisyr är väl helig, nu när hn äntligen har lite hår törs han väl inte peta på det. Det kan ju falla av igen….

  3. Ha ha! Magnus frisyr alltså! Den ÄR väldigt …intressant.

    Jag hade nästan fått för mig att jag var den enda som tyckte att den var apful, bara för att jag inte hört nån annan klaga på den. Eller att det kanske var nån böggrej, så att jag inte förstod hur skitsnyggt hans hår egentligen är… Så skönt att få veta att jag inte alls är ensam om min tveksamhet inför hans testar!

Kommentera

