Andrahandskontrakt

Jag e så trött på att bo i andra människor oönskade bostäder. Dåliga städningar, jobbiga hyresvärdar och sjaskiga områden. Inte nog med att man ska ta hand om sin egen skit, man blir på något sätt ansvarig att visa lägenheten för nya eventuella hyresgäster när man fått nog och inte vill bo där mer.

Jag har just fått värsta guilttripen av min hyresvärd i Malmö för att jag inte ändrar mina reseplaner och åker ner tidigare till Malmö för att visa hennes jävla lägenhet. Jag blir så trött. Det är väl inte mitt ansvar?! Eller? Kanske i egenskap som medmänniska, men inte som hyresgäst. Men jag är ju faktiskt ute efter hennes Marimekkoskålar och muggar. Jag måste mjuka upp henne så att jag kan få köpa dom för en billig penning när jag flyttar.

Kanske ska boka om min resa ändå?

Hm

/Bobby

Andra bloggar om: , ,

5 svar

  1. Du är ett andrahandskontrak!

  2. Är vi inte alla ett andrahandskontrakt?

  3. Var glad!!!! Du har ju inte lyft röven en centimeter för att få bo där. Kanske kan köpa en lägenhet i Malmö också?!! 😉

    Puss puss

  4. Biggan eller Robban, who is it?

  5. Det är Robban!
    Skoja bara, jag kommer åka in tidigare.
    Så du kan mysa i Götet 🙂

    Ses snart!

Kommentera

