Fika och skvaller is the shit

Är som sagt i Gbg. För en gång skull har jag riktigt trevligt när jag är här. Inga måsten och bara nöjen.

Min dag har sett ut som följer:

09.55 vaknar av en ringande mobil som med en gång dör av batteribrist och räddar mig från att försöka låta sprudlande, som om jag varit vaken i timmar och att personen inte aaalls väckte mig istället för Grace Jones med halsfluss. Somnar om.

10.20-12.30 vaknar till och börjar göra oljud så att Nordnegern oxå vaknar. Det funkar. Vi snackar skit, bloggar lite, kollar mail och drar sen åt varsitt håll för diverse lunchdejter.

13.00 lunch med KålleEtc Grande. Pasta Bolgognese med paprika (blä) och grädde (gott). Citronvatten. Skvaller, karriär och kärlek avverkas.

14.30 möter upp Nordenegern igen. Mina tår på väg att ramla av. Jävla snö!

15.00 träffar vi Fröken Bemark på Café Vanilj där en stor latte och en äppelpaj med vaniljvisp inmundigas. Reder ut lite förhandlingstvister för Miss B, snackar melodifestival, gamla klasskompisar och bostad. Bäst under fikan: Frökens snygga nya frissa. 5 +

17.00 möter upp min kära mor vid brunnsparken och vi beger oss, i armkrok som två gamla tanter, till Fröken Olssons Café där jag bjuder urmodern på semla och varm choklad. Tvingar i mig, översättning: kastar i mig, en semla jag med och en kopp kaffe. Koffeinstinn rullar jag min mp3-hörlurs-sladd runt fingret så att blodet stoppas medans vi avhandlar mammas renovering, min kommande renovering och mamma föreslår att jag kan name-droppa mina kändisvänners namn för att få Roomservice att komma och göra om min lya. Jag förklarar att det nog inte skulle funka, men lovar att tänka på saken. Mamma är fin i läppstifft och ryssmössa.

19.20 kör mor hem mig till NordNegern där jag nu sitter framför datorn och svär över mina sönderfrusna tår och lovar mig själv att jag måste sula mina skor snart, trots att jag vet att det inte kommer hända.

Just nu svarade jag i NordNegerns telefon av misstag och blev lika förvirrad som hans pojkvän som ringde. Jag trodde det var min telefon. Intressant va? Oh well…

Nu väntar nog lite World of Warcraftande med killarna.

Ciao

/Kaffebönan

Andra bloggar om: , , , ,

4 svar

  1. ”Nu väntar nog lite World of Warcraftande med killarna.”
    WTF?!
    Är det nån slags neogayterm för gruppsex?!
    You are full of surprises.

  2. You got it Mister!
    Min Warlock ska rövknulla NordNegerns Warrior.

    🙂

  3. NordNegerns Warrior ANY day honey.
    Jag hjälper till. Just whisper and I’ll be there.

  4. Jaså du! Haha!
    I´ll let u know…
    😉

Kommentera

