Bög-oteknisk

Jag hatar det faktum att jag suger på det mesta som är tekniskt. Jag har ett ganska logiskt sinne och kan lösa det mesta, men så fort det handlar om kablar, usb-uttag, tekniktermer och elektriska kopplingar så blir jag helt handlingsfattig. Jag fattar bara inte. Det är en sån jävla klyscha att jag blir irriterad.

Hade vart så coolt om jag var den man vände sig till om man har ett tekniskt problem, typ sin pajade tv. Jag kommer i mitt sexiga blåställ med verktyg hängandes utmed höfterna som en förlängning av min nonchalanta självsäkerhet och tekniska kunskap. Jag skulle inte bry mig om jag fick lite skit under naglarna och bara att få fixa något med mina egna händer skulle ge mig en enorm tillfredställelse. Med ett självsäkert höjt ögonbryn skulle jag kunna ”pimpa” allt från bilar till ugnar och varenda verktyg i min generöst tilltagna verktygslåda skulle vara som ett barn för mig. Jag skulle vara som Martin Timell fast, med mer testosteron. Kanske mer som Lotta Bromé.

Nu är det inte så.

Jag får inte ens igång min skrivare. Det står att det är slut på papper och jag har slängt in massa nytt papper men den startar inte ändå. Och nu står jag här helt handfallen. Inga verktyg, inget sexigt blåställ. Jag är så frustrerad att jag till och med slagit på skrivaren. Typ bitchslapat den. Fast jag fick ont i handen. Då blev jag ännu argare. Jag är så arg så jag gnyr.

Vad göra lixom? Ska jag offra min självständighet och ringa nån straight polare som kan komma till min räddning och som hittar problemet på en sekund för att sedan titta på mig med en blick som bekräftar varenda klyscha om bögar med teknikfobi. Suck!

Nä. Jag köper en ny skrivare. Lättare så och billigare om man räknar kostnaden i självkänsla.

/Trump

Andra bloggar om: , ,

10 svar

  1. Du kan få låna min pojkvän gullet! Han är faktiskt den mest tekniska person jag vet, Timell framstår som Al Bundy jämförelsevis. Det är faktiskt otroligt bra. Så fort något krånglar, från skrivare till studion till diskmaskinen till iPoden till you name it, så fixar han det på två sekunder. Jag behöver aldrig bli frustrerad, bara ropa ”Ääääääääälskliiiiiiing??” med släpande röst så vet han att han har ett problem att lösa och gör det. Hoppas du fick bättre självförtroende av detta 😉

  2. Ibland kan det funka att trycka på knappen för pappersmatning (en knapp med märkliga symboler som nog ska föreställa papper i rörelse… hur nu det ser ut). Men köpa en ny låter helt klart som en bra metod! Tror att jag ska härma dig på den punkten!

  3. Vilka insikter du bjuder på. Jag som skriver en lista på varför min man inte kan vara hetero, jag har aldrig tänkt på att det är ett allvarligt symptom att han knappt vet vad en usb-port är. Å andra sidan är min mor ännu värre – gör det henne till bög?

  4. Usch, deja vu-upplevelse. Men även solen har sina fläckar. Hur konstigt det ändå låter. Jag trodde att du och jag var perfekta. I was so wrong.

  5. Om du ber snällt kan du få låna mina verktyg, mitt feta verktygsbälte som får en att se ut som en machoriddare av första graden och mina nya asacoola och supersköna hantverkarbrallor i camomönster, vit/svart/grå.
    Imorgon skall jag köra snöplog….
    Hetero? Jag? Nä, jag har inte ens varit i en vagina vid min förlossning. Jag är förlöst med kejsarsnitt!

  6. Men åh, om jag bodde närmare hade jag kunna springa över och fixa den. Jag är hela släktens och samlade kamratkretsens technörd.

    Känn dig inte dålig, iallafall, skrivare är äckligt bångstyriga. Ibland gör de även sådan som jag irriterad.
    http://basincityblues.wordpress.com/2006/11/09/skrivare-ar-pcvarldens-video/

  7. Hittade en till. Fan jag skrev mycket bättre förr i tiden…

    http://basincityblues.wordpress.com/2006/11/10/jag-ar-mannen-i-huset/

  8. hahahahhahahhaa…jag tror jag skrattar ihjäl mig. du är så söt så man dör!

  9. hahahaha,
    jag läste:
    ”till och med slagit på skrivaren” men trodde att du menade:
    ”jag har till och med satt i gång skrivaren” och tänkte att det var väl väldigt otekniskt, att du tycker att du provat allt, till och med att slå på den. men sen fattade jag att du menade att du dängt till den… hihi
    jag kan hjälpa dig, jag är as-teknisk!

  10. Tack alla för era erbjudanden
    Jag ska imorgon ge mig på skrivarhelvetet igen, och funkar det inte då så ska jag kasta den från Turning Torso!

Kommentera

