Melodifestivalen, vilken chock!

Märker ni att festivalen börjar förändras?

Nu är det inte bara namnet som regerar utan faktiskt personprestation och låtar. Folk är trötta på att se samma gamla struttar åma runt på scen år efter år. In med nytt blod, fresh meat. Det är verkligen ett tydligt tecken. Och det är skitkul!

Att Sarah gick vidare ikväll var en seger på många sätt. Visst, jag tyckte inte att låten var den bästa, men hon var superb. Helt magnifik. She worked that camera like a prostitute on Hugh Grant! Och sjunger ju så bra så att man blir trött. Och ibland räcker det, att man är bra. Folk ville se mer av Sarah och såg till att få det.

Heja sveriges röstare!

Och visst, Andreas Johnssons låt var bra. Ingen megahit, men glad, bra producerad och jag gillade retrosoundet.

Tack oxå sverige, för att ni röstade ut After Dark. Usch, vad billigt! Och var det bara jag som kunde sjunga hela Pet Shop Boys ”Go West” till låten?

Gillade Sanna Nielsens låt. Och vad bra hon var på scen!! Hon brukar ju vara lika kul som eksem annars, men hon har livat till sig. Har fått tips från coachen (Nanne) kanske?

Magnus Uggla? Jovars, det var väl skoj. Men det taskigt ljudet förstörde halva upplevelsen. Hörde ju inte alls vad han sjöng i refrängen! Men det var ju publikfrieri på högsta nivå. Sen är ju inte jag ett Uggla-fan. Var ungefär så upphetsad som man är efter att man just vunnit 25 kronor på en trisslott, måttligt.

Fjollkillen med ögonbrynen hade en bra låt som var taskigt producerad och killen var måttligt begåvad.

Af Ugglas var rolig. Jag skrattade. Men inte med henne, ÅT henne!

Blondnedslaget var gul. Och blond. På italienska…

Kul final det kommer bli. Längtar efter 2:a chansen nu!

Pöss

/Bob

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 svar

  1. Jag tycker då det var synd att After Dark inte gick vidare. Just för att det var en sådan uppenbar drift med hela konceptet ”Melodifestival”.

  2. Drift med konceptet säger du?
    Snarare röstfiskeri och plagiat av låt. Håller verkligen inte med dig.

  3. Konceptet är ju att få impulsröster, och då handlar det om röstfiskeri och det här var så uppenbart därför att t.o.m. jag var ”tvungen” att se programmet – vem vill inte se hur Tina gör det? Plagiat vet jag inte för jag är stenkorkad när det gäller musik.

    Spelar ingen roll om du håller med eller inte – jag tänker fortsätta läsa det du skriver i alla fall! 🙂

  4. Respekterar din åsikt. Håller dock inte med.
    😉
    Read on!

  5. Håller med dig!
    Och jag blir så glad över att min cyniska inställning till svenska folkets musiksmak kom på skam. Dessutom är jag sjukt glad över att låtskrivarmaffian som brukar dominera melodifestivalen åker ut på arslet. Artisterna vinner med sin egna låtar i stor utsträckning. Kanon!

  6. jag missade det, men jag gillar också att det är lite nytt. när jan johanssen står som för 20 år sen och sjunger nån snyftare så känner jag bara… öh… tror dom verkligen han kan vinna det stora? Eller tycker folk det är huvudsaken att gubben har kul?
    Han kanske inte heter Jan Johanssen heller. Han som tror på människorna. Han heter nog nåt annat, men du fattar vem jag menar?

    (jag är ingen schlagerfantast)

  7. Jag klarar INTE Sanna Nilsen. Usch. Hon var som en tant redan när hon var 13. Och shit vad STOR hon var. Som en jätte ungefär! Men ja… hon kanske är snäll? Men det är kossorna i hagen också.

  8. Men alltså, om vi ska snacka plagiat då måste ju ändå fokus ligga på Andreas Johnsson. Den låtens refräng, både musikmässigt och nästan textmässigt också, var ju ett klockrent plagiat på ”The glory of love” som Mayim Bialik (öh, Blossom) och Bette Midler sjunger i filmen Stränder. Allvarligt! Det var det i särklass v-ä-r-s-t-a plagiat jag någonsin hört i schlagersammanhang.

  9. Måste tyvärr vara trist.. MEN jag tycker melodifestivalen blivit så otroligt B. Borde inte kolla men det känns som man måste det!
    Sen blir jag så ledsen över paus underhållningen. Den ser till att alla fördomar om musikal och oss som artister hålls i liv..

    Men tyckte denna omgång var den bästa. Och vilken röst Sarah har, hon är helt fantastisk!

    Tant Pam

  10. Måste tyvärr vara trist.. MEN jag tycker melodifestivalen blivit så otroligt B. Borde inte kolla men det känns som man måste det!
    Sen blir jag så ledsen över paus underhållningen. Den ser till att alla fördomar om musikal och oss som artister hålls i liv..

    Men tyckte denna omgång var den bästa. Och vilken röst Sarah har, hon är helt fantastisk!

    Tant Pam

Kommentera

