Hungover

Vilket roligt ord, hungover. Överhängd. Hänger över.

Det är jag iallafall. Överhängd. Men ojojoj vad roligt jag hade! Var på mitt blivande jobb och kollade in showen igår (läs provade allt baren hade att bjuda på i vätskeform) i sällskap med stockholms finest. Vi var allt från schlagerstjärnor till manusförfattare till flygvärdinnor till musikalartister som söp till igår och vi hann med inte mindre än tre ställen innan vi kapitulerade in i en taxi var.

Golden Hits – Mycket trevligt. Man blir underhållen från alla håll och kanter, mycket av nöjet låg i allt schlagerskvaller som frotterade.

Torget – I´m a gay single man. Jag måste få min bögdos då och då. Torget e trevligt. Och det kryllar altid av folk man känner. På gott och ont… Ett och annat misstag springer ju runt där oxå. Det måste man leva med.

Naglo – Vad har hänt? Det var ju typ värsta gayklubben där igår. Helt hysteriskt. Det vara bara lite transor och läderbögar som saknades så hade det varit som vilken lördag som helst på Lino.

Idag blev det sovmorgon för att sedan stessa till flyget. Förbannade de nya reglerna om att man inte får medtaga vätska ombord och fick fogligt slänga min urgoda jordgubbssmoothie och ramlösa som jag sekunden innan införskaffat.

Sov hela resan. Väldigt bekvämt. Vaknar förfasad när jag märker att jag sovit på axeln som tillhörde den affärsman som satt bredvid mig. Hur länge hade jag legat så? Hade stackaren försökt få bort mig och tillslut givit upp? HADE JAG DREGLAT?? Sen upptäckte jag att han oxå sov. Puh!

Hem. Visade lägenheten för ett pyttelitet hippiepar (dom var så små och såå korta) med konstiga namn som strosade runt i batik och stickat i ca fem minuter innan jag skyndar iväg dom och drog till dansskolan där jag spenderat min kväll med att undervisa 18 åringar med artistdrömmar och glada amatörer med fotriktiga dansskor. Bless!

Kvällens bästa: Det nya Heroes-avsnittet jag just laddat ner. Jag längtar! Och mitt naturgodis. Jag bara älskar yogurthchokladmandelgodisar. It´s a curse!

Kvällens sämsta: Jag måste duscha. Och det känns så jobbigt. Jag orkar knappt lyfta fingrarna till tangentbordet, hur ska jag lyckas åla mig ur mina våta danskläder? Ångest.

/Bob

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 svar

  1. Hej där!

    Flygvärdinnan tackar för igår… det var riktigt trevligt 🙂
    Har också varit överhängd idag…. vilket bra ord!!
    Ha en underbar vecka i Skåne!

    Kram Bea

  2. Shit vilken ångest, att vakna och upptäcka att man sovit och dreglat på någons axel. Den går rätt upp på topp tio-listan över ”saker jag aldrig vill vara med om (igen)”

Kommentera

