Lat i spagat

Jag e så lat.

Det skrämmer mig. Malmö har totalt förslappat mig. Gymmet ligger typ trehundra ljusår bort och busshållplatserna är löjligt långt ifrån varann och min ytterdörr. Och jag kan ju inte åka mer taxi. Inte till gymmet. Det kan inte ens jag med, där drar jag gränsen. Men vad göra då? Ska jag pausa min kropp från allt eventuellt kroppsarbete tills mitt kontrakt går ut om en månad och jag flyr tillbax till hufvustaden? Hur kommer jag då se ut? Beach 2007 ger mig ångestfrossa. Jag var så fit förra året. Så där nonchalant vältränad. Tror jag… Eller är det inte så att jag har den här diskussionen med mig själv varje år? Jag frossar i att inte göra någonting i några månader för att sen använda all den uppdämda ångest som bildats till att gymma som en galning, lova mig själv att jag ska vara konsekvent med min träning det här året för att sen, ungefär i oktober, ge efter för min totala lust att bara äta glass och kolla på amerikanska serier. Och sen börja om från början i april igen.

Om det är sant så kan jag ju koppla av nu. Jag ska inte få ångest förens i april. Det e ju en månad kvar!

Måste dra till ICA och köpa glass.

/Bulimi-Bob

Andra bloggar om: , , , ,

12 svar

  1. Inte glass. Sockeravgiftning är det som gäller. Och en paus från dig själv vore kanske inte helt fel. Jag är övertygad om att arbete är roten till allt ont…

  2. Inte för lat för att blogga iallafall vännen. Obviously……

  3. Jag e så fucking sockerberoende att det e löjligt. Suck. Jag mår inte bra av allt socker. Det känns…

    Aldrig för lat för att blogga!
    😉

  4. Ingen mår bra av socker. Min syster hälsoterroristen brukar hålla privata föreläsningar varje gång jag träffar henne, och hon har helt klart hjärntvättat mig.

    Hon är långt värre än Gillian McKeith och Anna Skipper tillsammans. Vi får skicka dig på en hälsokur till henne. Hon lever på morotsjuice, ångkokta grönsaker och ”green magma”, nåt slags algpulver som smakar kallsup.

  5. Ingen mår bra av socker. Min syster hälsoterroristen brukar hålla privata föreläsningar varje gång jag träffar henne, och hon har helt klart hjärntvättat mig.

    Hon är långt värre än Gillian McKeith och Anna Skipper tillsammans. Vi får skicka dig på en hälsokur till henne. Hon lever på morotsjuice, ångkokta grönsaker och ”green magma”, nåt slags algpulver som smakar kallsup. Hon är sinnebilden för londonbor som aldrig lämnar stan men lever som en hippie…

  6. Jag tror att jag inte mår tillräckligt dåligt av socker för att göra något åt det. Som sagt, lat!

    Me tänker faktiskt på att inte få i mig så mycket socker i tex mat å så.

  7. Fast det är ju inte bara socker. Det handlar om självbilden också.

    Jag kan lugnt säga att jag avundas dig inte bara för att du är ”lyckad” och snygg (och ja, det är du, fast du är blondin. Kom inte med nåt annat). Det är mycket lättare att vara ett rejält överviktigt miffo som hasar runt på förtidspension. Ingen förväntar sig nånting av mig.

    Kom hit så kan jag lära dig ett och annat om medveten närvaro…

  8. Hm.
    Har aldrig tänkt på det sådär. Och jag förstår att du inte avundas mig. Haha! Men mest handlar det nog om vad man förväntar sig av sig själv. Där kommer den mesta av min stress. Ångest är mitt bränsle och stress mitt syre. 😉

  9. Ångest är det som driver kreativa människor. Jag började blogga för att få utlopp för det jag kallar ”lösa ordremsor som fyller hjärnan”.

    Men det finns också ett problem i att man gärna bara ser det som är bra. Man tänker att en person är lyckad och lycklig bara för att den målar fantastiska tavlor eller whatever och blundar för problemen. Det är bara det att ”jamen du som skriver så bra, du ska väl skriva en bok” blir ett krav. Ju mer folk ger komplimanger desto mer höjs kraven.

    Säg till om jag blir för allvarlig. Jag älskar att leka terapeut…

  10. Du slår huvudet på spiken som vanligt.
    Jag har jättesvårt att hålla saker på en vanlig hälsosam nivå. Jag ska alltid bli bäst på allt. Sjunga, dansa, blogga. You name it! Och jag älskar att fokusera på de positiva sakerna i mitt liv och totalt ignorera saker jag borde ta tag i. Men jag e inte blind, jag ser det mesta. Orkar bara inte ta tag i det!

  11. Vi står alla infør desamma problem…
    (i alla fall jag)
    Men det som e bra ær ju att man har moral nog arr gøra något åt det inannan det går før långt.

    Just remember…
    We’re sexy we’re hot, We’re every thing they’re NOT!

  12. Du är med andra ord ganska borderline du med…

Kommentera

