Mobilt förlamad

Förra veckan så råkade jag slita min uppfällbara mobil i två delar. Det var inte meningen, naturligtvis, utan ett resultat av mitt respektlösa sätt mot mina egna ägodelar. Jag slänger, tappar, kastar och ramlar på det mesta. Nu gick mobilen sönder och det har gjort att jag för tillfället är mobillös. Jag har lånat en telefon av Nordnegern. som typ har nio st, men den är inte till så stor nytta då jag inte fick med mig en laddare. Jag löste problemet genom att köpa en. Självklart köpe jag fel laddare. Jag är som en fars. Suck.

Anyway, livet utan mobil stressar mig. Biggan, min käre vän, var utan mobil för ett par veckor sen. Hon tyckte det var jätteskönt att slippa bli nådd och höra telefonen ringa. Själv reagerar jag totalt tvärtom. Nån form av motreaktion. Jag kryper på väggarna av frustration och målar upp fruktansvärda fantasibilder om alla viktiga samtal som jag missar.

*kvinnoröst*

-Abbonenten du försöker nå är bla bla bla….

Tänk om nån skulle erbjuda mig världens bästa jobb och jag inte kan ta samtalet. Då kanske dom ger det till nån annan. Eller om Bingolotto skulle ringa mig och erbjuda mig en låda i direktsändning med en resa till thailand i eller om min lägenhet i sthlm fått inbrott och folk försöker nå mig för att berätta att nån stulit hela min musikalskivsamling.

Möjliga överhängande katastrofer är oändliga.

Jag kanske skulle ge mig ut och försöka köpa rätt laddare.

/Böbs

Andra bloggar om: ,

There are no comments on this post.

Kommentera

