Remember Solstollarna?

Kim M har ett fantastiskt inlägg på sin blogg där Mandy Smith besöker Solstollarna. Gud vad jag skrattade. Helt enkelt underbart! Jag förstår till 100 % att det tvprogrammet var en sådan succé. Det är ju lovely!

Jag snokade runt lite själv på youtube och hittade massor med skoj från 80-tals succén.

Vad sägs om ”Ulla-Bella Rap”

Lilli & Sussie e på besök

Och kära Lena PH gillar Knegoffs

Ahh.

/Bobsan

Andra bloggar om: , , , ,
Nostalgi!

8 svar

  1. Wunderschönt ! Särskilt Ulla-Bella !!!!
    Kanon !

  2. Hur många queerpoäng ger det om man i 20 år var övertygad om att Ullabella var en kvinna?

  3. Hej Bacon-Bobby!

    Jag vet att jag säger det varje gång jag skriver här, men din blogg förgyller hela min dag. Skrattar så jag gråter åt både ulla-bella och mad-tv inslagen du lagt upp.

    Förresten så kan jag tillägga till trollhares inlägg att jag också trodde ulla-bella var en kvinna.. fram till nu hahaha

    Ha de gött!
    /E

  4. Jag har oxå alltid trott att Ulla-Bella skulle vara kvinna. Är han/hon inte det? Eller? Kanske ett tredje kön (trollhare?)!

    Tack Erica!
    Det värmer ska du veta.

  5. Men, alltså, det är en man som vill framstå som om han har mer makt än vad han har och därför låtsas ha en sekreterare som heter Ullabella. Det förklarade de för några år sedan i nån djupsinnig analys av programmet.

    Med tanke på kläderna har alla jag känner alltid förstått det utom jag…

  6. När jag blir (för) full har jag ett partytrick… Jag kör Ulla-Bella rap! Kan dock inte hela…än.. men jag är rätt grym..

  7. Hej Bobby.

    Va kul att du har hittat lite solstollarna.
    Det är ju det bästa som gick på tv när man var liten.
    Jag hoppas att det kommer komma på repris snart.
    Det är ju så knepig humor.
    Men jag kan inte låta bli att skratta..

    Keep it up

  8. Det är jag som har laddat upp alla videos. 🙂
    Spana gärna in min sida om dem:
    http://danceromance.studio.nu

Kommentera

