Världens bästa konsument har köpt ny mobil

Och den heter W880i.

Vad e det för djävla namn? Om nån frågar vad jag köpt för mobil, ska jag svara då:

”-Eh, jo det är en veåttioåttanoll-i”

Kommer någon att fatta? Jag skulle då inte göra det.

Mitt mission idag var iallafall att hitta en 3G mobil för en inte altför stor summa. Jag misslyckades totalt. Det räckte med att han visade en budgetmobil för att jag sen 10 minuter senare går ut ur affären med en av de dyraste mobilerna de har. Suck! Jag har inget konsekvenstänk. Jag ska ju bara ringa med telefonen, inte utföra hjärnkirurgi! Så nu e jag 5.000 spänn fattigare. Skjut mig. Men jag tecknade en drulle försäkring iallafall. Det kändes på sin plats, jag e ju en drulle.

Nu ska jag springa och klippa bort min svampfrisyr som gäckar mig.

/Bob

Andra bloggar om: , , , ,

10 svar

  1. Dubbelveåttaåttioi heter den afktiskt. Säg det och alla fattar.
    Det jag inte fattar är problemet med att du kom ut ur butiken med deras dyraste lur? Tror du på fullt alvar att de har budgetmobiler i lager? De finns inte ens. Inte på hela jordklotet! De gör små leksaksmobiler som bodbiträdena kan visa upp för hugade spekulanter, som ändå kommer köpa de dyraste modellerna.

  2. Jag säger ju det!!
    Jag är världens bästa konsument.

  3. Min mobil är en Siemens CL75 poppy.

    Den är grym, den har en knapp som gör om displayen till en spegel.

    Hur som helst. Jag orkar aldrig säga namnet heller och så glömmer jag det jämt så när folk frågar vilken modell det är så brukar jag bara säga: ”Uhm…den är rosa!” och blinka lite bimboförvirrat.

    Brukar funka. De flesta är smarta nog att inte komma med en likadan följdfråga.

  4. Vilken fin flickig mobil. Detr där med spegel e ju asbra…

  5. ?

  6. vadå det är väll bara o säga att du köpt en walkman!

  7. hej

  8. palla bry sig om priset vafan ..de är dne bästa telefonen ever 🙂 ska man ha bra saker som håller får man pröjsa lite !

  9. Ja önskar mig en här mobilen i julklapp!

  10. Bilden på mobilen längst upp , är inte en w880i, det är en w610i ;p

Kommentera

