Bra saker

Idag ska jag fokusera på bra saker, för det finns så många. Och eftersom jag älskar listor så ska jag tillverka en sådan just för detta ändamål. Och man börjar naturligtvis nedifrån och går upp.
Detta är Bobbys Top 5 Bra-Saker-Just-Nu:

5. Kaffebryggaren.

Min eviga livräddare. Den förvandlar mig från sköka till slott (?) varje morgon, trots att jag i min barndom lovade mig själv att jag aldrig skulle bli en sådan där äcklig kaffedrickande vuxen. Nu e jag det and I love it. Och tack Colombia för kaffet!

4. Min kalender

Jag älskar att skriva in saker i min kalender. Det får mig att känna som om jag har ett liv. Och just nu är det väldigt mycket att komma ihåg för en stackars musikalartist *fladdrar med ögonfransarna* när man ska hoppa mellan produktioner, städer och frilansjobb. Tack Åhléns, som hade en sådan förträfflig kalender!

3. Min mp3-spelare

Jag var ju ganska seg med det här med empetrespelare. Men jag köpte iallafall en ipodliknande thailändsk sak på ebay. Den e lite konstig och hoppar lite titt som tätt mellan thailändska och tyska men allt är förlåtet när man struttar nerför gatan med ”The Pipettes” dånandes i öronen. Tack, Thailand!

2. Robert och Biggan

Mina två ankare i Malmö. Rumskompisar och vänner. När jag är som mest nere för att jag saknar sthlm eller pga att mitt liv här nere är lika med noll, så finns det alltid nån att snacka med och de stöttar och säger bra saker. De är bäst helt enkelt!

1. Mitt American Express

Helt ärligt. Jag hade gått under den här lägenhetsköpande hösten och våren om jag inte haft min lilla plastbit laddad med kreditpengar. Huvaligen, vill inte ens tänka på hur ouppdaterad min garderob skulle varit utan det. Eller vilka kassa julklappar morsan och Jennie skulle fått. Tack, Amerikat!

Det var allt. Ikväll kommer NordNegern och kollar på Grease. Kul! Och andra chansen på TV. Toppenkväll. Min gissning om vilka som går till final är Jimmy Jansson och Magnus Uggla.

Over and Out!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , ,

There are no comments on this post.

Kommentera

