Min mammas fisar luktar rosor

När jag var liten så lurade min mor i mig att hennes fisar luktade rosor. Som barn så ifrågasätter man inte sina föräldrar allt för mycket och förutsätter att det de säger är sanning. Jag sa till alla på dagis och förskolan som det var. Att mammas fisar luktade minsann rosor! De trodde inte på mig men jag var orubblig. Det gick några år och lögnen höll i sig. Tills en dag.

Mamma låg i soffan och kollade på tv. Jag satt nere vid hennes ben, lixom i utrymmet mellan soffan och hennes stjärt. Intet ont anande. Lekte med mina plastbondgårdsdjur på mammas ben och rumpa. Kossorna betade nere vid knäskålarna medans grisarna promenerade utmed låren, när jag hörde det.

*pffffffftt*

En sån där luftig lite klanglös fis. Och sen spred sig doften. Fy vad det luktade! Jag hoppade ur soffan och ställde mig mellan tv:n och mamma. Jag tittade på henne. Kände doften. Doften av insikt.

Mammas fisar luktade bajs!

Precis som alla andras. Och jag hade högljudt basunerat ut en lögn för mina vänner på dagis. Jag kände mig sviken. Kränkt. Hon hade ljugit. Det var ju fult att ljuga! Och en rejäl lögn dessutom för det luktade minsann inte det minsta som rosor.

Det tog mig ett tag att komma över chocken. Men det gick, med tiden.

Och om jag möter någon från öppna förskolan i Lövgärdet så vidhåller jag fortfarande min mors blomstriga anusdoft. Bara så ni vet!

/Uranus

Andra bloggar om: , , , , ,

5 svar

  1. Ha ha ha ha ha
    hihihihihi

    du är för rolig du!

  2. Kära Nån’da !

    Vad i allsin dag är det för något hon höll på med ? Att släppa sig sådär när ens barn leker med sina leksaker helt oskyldigt. Uppenbar brist på respekt. När man känner att det kommer en rackare så kan man gå på toa eller i alla fall be sitt barn att flytta sig för att man skall ut på balkongen och vädra sig. Har man det svårt att röra sig för att man är sjuk så kan man be sitt barn att avlägsna sig ett tag tills man så att säga få det hela ur vädret. Men det värsta är att ljuga till sina barn. Samma sak som rosfisarna är jultomtelögnen en förbannelse som av någon väldigt sjuk anledning har fått den stora majoritetens välsignelse, vad nu en sådan kan tänkas vara värd. man ljuger inte och allra minst till barn.

  3. Hahaha… min morsas fisar luktar också rosor 😀

  4. hehehe. Min mormors mökar doftar hyacinter

  5. så scary

Kommentera

