Trött

Jag e sjukt trött.

Det kan bero på att klockan är 03.16.

Jag tror, gud förbjude, att jag börjar ställa om dygnet igen. Idag ville jag gå upp tidigt (va?) och har känt mig pigg hela dagen. Kanske är för att jag smått börjat gymma igen. Man brukar väl bli piggare då? Och så har jag ätit ganska bra, kan oxå vara en bidragande faktor. Fuck, vad jag svamlar.

Jag ska lägga mig och läsa min favvisförfattare just nu. Alexander MacCall Smith som skriver böckerna om Mma Ramotswe och Damernas detektivbyrå. Böcker man blir glad av. Känns så äkta och…och… afrikanskt. Inte för att jag har så mycket att jämföra med, men jag inbillar mig om det är en ganska rättvis beskrivning av Botswana. Vilken kultur! Måste åka dit. Jag åker imorn. Skiter i Grease. De får klara sig.

Nu svamlar jag igen. Måste sova. Blir ingen bokläsning. Eller kanske. Lite…

/Bob Blund

Andra bloggar om: ,

2 svar

  1. ÅÅÅH JAG ÄLSKAR DE BÖCKERNA!!!

    Jag läste den första, när hon startar sin detektivbyrå, lite slött på en engelskalektion för hundra år sedan. Shit vad jag garvade. Hon är så söt när hon brummar runt i sin vita van med sina åsikter om allt möjligt och speciellt män.

  2. Ja!
    de e skrivna så laid back och ur en sådan skön livssyn, man kan inte annat än känna sig lugn när man läser.

Kommentera

