Melodifestival utan kupp/skräll/chock

Shit my god.

En melodifestivalsfinal utan en enda skräll. Det blev väl typ som väntat. Och nej, jag e inte besviken för att Måns inte vann. Han skötte sig jättebra och att komma 2:a i publikomröstningen e inte helt fel alltså. Han e folkkär och värre lär det bli.

Ark blir skitkul i Eurovision. Ola e en säker sångare som man kan känna sig trygg med och de showar ju med hela hjärtat. Jag vidhåller att det är en av The Arks avagaste låtar, men i sitt sammanhang så fungerade den uppenbarligen. Kul!

Stackars Andreas Johnsson blev tvåa. Snuvad på mållinjen… IGEN. Haha! Life’s a bitch, honey.

Sarah Dawn Finer. Lite svajigt i slutet, men annars så var hon klockren. Årets breakthrough?

Marie Lindberg sjöng falsk som väntat och Anna Book lät som om hon hade andnöd hela numret. Jag ver helt nervös att hon skulle få hjärtstillestånd. Eller spricka…

Tommy Nilsson sjöng skitbra. Men annars? Sorry asså, booooring.

Sanna Nielsen försvann i mängden och Sebastian förlorade nog äntligen på att han e så svår hela tiden. Hoppas han hamnar på Burger King. Ge hans framgång till någon som är lite entusiastisk istället.

Sonya. Fin som en dag, sjunger super och vindmaskin å allt. Men, ibland räcker det inte. Det funkade för Carola. Inte för Sonya. Men alla gillar henne. Hon har bevisat att hon e en rutinerad och säker sångerska. Bra!

Imorn har jag tagit tjänstledigt från ”Grease” för att åka upp till Sthlm repa och spela in ”Mamma Mia” soundtracket. Undrar om Merryl kommer vara där…. Eller Pierce…. Eller Tom Hanks. Tror inte det. Men en och annan Björn och Benny är garanterat där. Shit, vad kul det ska bli!

Avslutar med ett citat som Carola sa från scen när hon spelade på Storsjöyran i somras (jag var där och spelade med ”Saturday Night Fever”). Lugn musik strömmade ut från orkestern, hon slängde lite med håret och sa:

– Jag vill sjunga en kärleks sång. *släng med håret* *släng med håret* Till mig själv. För Jesus älskar mig! *sång*

/Bobby Salo

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Mouhaha… underbart carolacitat! Men du Boobs, Andreas Johnson blev trea förra året, inte tvåa. 🙂

  2. Hahaha att Anna skulle spricka!!!
    Visst har hon gått upp i vikt igen?!
    Eller kollade jag på videscreen..

  3. Just det trea. Det ska rättas!

    Hon är en boll med hår….

  4. Nu måste dödsmetallbögen lägga in en åsikt här. Måns låt var asbra. Förstod det inte förrän nu efteråt men den platsar i min klubb Am-F-C-G. Det går inte att göra en dålig låt med den ackordföljden.

    Älskade Sarah Dawn Finer. Det går inte att få såna röster ur små smala tjejer.

  5. Assssåååå jag älskar dej as mkt ola.salo

  6. och jag bor i sävsjö och ska komma på sävsjöfestivalen och kolla bara bara dig så klart och jag hoppas att jag får din aurtugraf =)=)
    kramar ppusssar till dig

Kommentera

