IKEA och Fotografering

Idag har jag fotats för min porträttbild för Mamma Mia-foldern. Som vanligt, då jag är lika fotogenique som Pete Doherty, så blev alla hemska. Jag fick ta den som var minst skrämmande, vilket var en bild där jag har fina ögon, men min mun ser ut som om jag just försökt få in ett ölglas i käften. Lixom gummiaktig och lite för stor. Tack, mamma och pappa för de fina generna!

Fyra timmar på Ikea vid Kungens Kurva. Martin var en riktig sport (uttalas spåårt) och följde med, lika bakfull som jag efter vår spontanfylla natten innan. Vi hade lättjefullt hällt i oss två flaskor champagne liggandes i min luftsäng och snackade dekadens, musik och jobb för att sen ta en taxi till fjolljollen där kaprinuschka (stavas det så?) och cider inmundigades (hahaha, inmundiga, hahaha) till rytmerna av Cara Mia och Express Yourself. Men idag var vi alltså på Ikea och där brände jag nån tusenlapp på snygga nya glas, coola men lite opraktiska bestick, ett nytt duschdraperi och annat krams. Fika och köttbulletallrik hans med oxå.

Dagens fråga: Varför finns Heron City? Har någon nånsin varit där? Tycker så synd om alla som jobbar där som bara stå och stirrar hela dagarna. Bless.

Jag älskar alla butiker/krogar/restauranger som tar AmEx då jag denna månad totalt är utelämnad till kreditens under. Tack, amerikat som gav oss AMEX.

Nu ska jag repa stämmor. Imorn är det inspelning.

Pöss!

/Prins Bob

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 svar

  1. Men – då kanske vi var där samtidigt.
    (Var de du som snubblade i rulltrappan och låg upp och ner sista tre metrarna?)

  2. Nä. Shit!
    Var du oxå där?

    Nej. Jag var han som stod vid besticken och låtsades äta med dom för att se hur det kändes…

  3. Mjaha. Nej men det missade jag.
    Själv testade jag kontorsstolar.

  4. I helgen gick jag, mot allt bättre vetande, på schlagerfest. Och tack vare att jag är beroende av denna blogg klarade jag mig i nöjeskunskapsdjungeln. Jag har tidigare inte sett enda delfinal, men nu kunde jag minsann upplysa de andra bruttorna att Måns är med i Grease, men det var också det enda jag kunde. Till nästa gång måste jag ta reda på vem Peter Jöbacks pojkvän är…

  5. Tjoho… Min bästa vän ska vara med i mamma mia filmen!
    PLUS att ett ex-sex e med också! Jag känner ju typ hela kändis sverige! Puss o kram min vän. Ses på Torsdag!

Kommentera

