Vilka är gay i Hollywood? Jag vet!

Jag har precis sett ”Blood Diamond”. Shit, vilken bra film, jag orkar inte! Jag har aldrig varit en stor Leonardo DiCaprio-fan. Har blivit lite neggo av att alla bara åhhhar sig över hur söt han är. Men nu! Shit, vilken skådis. Först agerar han röven av sig i ”The Departed” som jag avgudade och sen bara äger han i ”Blood Diamond”. Jag e så impad. Och han har äntligen blivit man.

Dagens moralkaka: Om ni nu, mina superrika östermalmsläsare, ska köpa diamanter. Se till att de är konfliktfria diamanter. Viktigt! Vad folk får utstå för icke konfliktfria stenar. Det e fruktansvärt. Se ”Blood Diamond” så förstår ni.

Iallafall, efter att vi sett filmen så sa min gode vän som är god vän med en snubbe som är stor, och jag menar HUGE, manusförfattare i Hollywood att han hade fått sin vän att berätta vilka som e gay i filmvärlden. Och då menade han inte skvaller, utan sådana som han kände och fått bekräftat.

Sen berättade han.

Och jag förstår inte varför jag blir chockad! Folk man inte hade en aning om. Folk som har flickvänner, pojkvänner och barn. Skenäktenskap och arrangerade relationer, allt för att pressen ska få saker att skriva om så att inte deras sexuallitet blir offentlig. Och helt ärligt. Om man kikar in på teaterklasser och teatrar runt om i världen så kryllar ju branchen av homosar. Men så fort det kommer till film så finns det inga helt plötsligt. Det e ju absurdt! Klart att det finns massor, de e bara smygisar för karriärens skull. Och när jag började nysta i deras påstådda relationer så såg man ett mönster av att många av de gay skådespelarna och skådespelerskorna har varit ”ihop” med varandra. Ihopparade av diverse pressagenter eller av gemensama överenskommelser för att styrka deras straighta leverne.

Först blev jag lite irriterad och tänkte att det var fel och att de borde komma ut hela högen. Slå ett slag för homofobi och generalliseringen om hur gays är. Vara en förebild för unga homosexuella där ute! Men sen tänkte jag till. Det handlar om integritet. Och om deras karriärer. Vem tror på en ”förste älskare” eller sexig nymf som bedyrar sin kärlek för en kvinna/man på film, men som man sedan vet kommer gå hem och fäktas med sin pojkvän eller leka öppna musslan med sin flickvän. OCH JAG VET! Det är inte politiskt korrekt av mig att säga så. Och JAG VET att det handlar om skådespeleri och att hela grejen med agerande handlar om att spela någon annan, straight som gay. Men vad jag säger är att jag förstår dom. Det e lättare så här. Och det är synd att det e så. Men that´s life. Och det kommer säkert att ändras med tiden, samhället förändras as we speak, men nu ser saker ut som de gör. Skådisarna e rädda att aldrig få bra roller igen eller att alltid behöva spela bögkompisroller alá Rupert Everett. Respekt. Jag förstår, helt och fullt!

Och nej. Jag tänker inte outa någon…

Men använd ert förnuft. De är inte så svåra att spotta, hollywood-homosarna. En del rykten stämmer bra. 😉

Och förr eller senare väljer de nog att komma ut Och då kommer jag stå där med facit i hand, ett höjt ögonbryn och kunna hänvisa till det här inlägget. I knew! Och sen skrika i falsett av lycka när de väljer att vara solidariska med resten av oss som väljer att vara öppna.

Men tills dess. Respect!

/Bobby Cruise

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

10 svar

  1. Du kanske borde skriva ett ”privat” inlägg och spara det så att du senare kan bevisa ”vad var det jag sa”?

  2. Fick just någon form av uppenbarelse här…

    Pratade jag inte i telefon tidigare ikväll med en vän som just sett Blood Diamond och som för några veckor sedan berättade för mig (via uppgifter han fått från sin manusförfattarkollega i Hollywood) vilka som var bögar på vita duken? Jo!
    My god. Sammanträffande? I don’t think so. 🙂

  3. Trollhare: hm. kanske det…

    Oswald: Haha! Verkar som om vi har en gemensam vän! Då vet du vilka. Visst e det kul! 😉

  4. Det verkar onekligen inte bättre. 😉

    Japp. Men jag känner att fast jag såklart tror på honom…så har man liksom ändå svårt att tro på det. Typ.
    😀

  5. Jag förstår dina tvivel. Men hur stora är då chanserna att INGEN i hela hollywood e gay? De borde ju vara betydligt mindre…

  6. Absolut.
    Hur mycket bögar finns det inte i branschen i övrigt liksom?
    Det är ju fanimej statistiskt omöjligt att de enda bögarna i Hollywood skulle vara Rupert Everett, Ian McKellen och Kevin Spacey (well…kan vi inte bara komma överrens om att han också är ute?)

  7. Gaaaaah, nyfiken ju!!!!

  8. Precis!
    Och då har ju som sagt den siste fortfarande ena foten i garderoben. Men som sagt, vi vet! Roligare att kolla på vissa filmer nu. Haha!

    Alexia: KAAAANSKE jag berättar i helgen…

  9. Det ska bli riktigt intressant att se Blood Diamond. Jag väntar på att den ska släppas på DVD.

    Jag såg trailern här igår http://www.svensktv.com/view_video.php?viewkey=6edd3015b3edc9a11367

  10. Hi there, You’ve done a fantastic job. I’ll definitely digg it and personally suggest to
    my friends. I am sure they will be benefited from this site.

Kommentera

