Jag är en ofrivillig städtant!

I min bostadsrättsförening så har de röstat fram att vi inte ska anställa någon städfirma som städar vår trappuppgång utan istället schemalägga städningen och dela på bördan. Här är all fakta:

Fleminggatan, Kungsholmen

Ett fyravåningshus

Stor entré

4-5 lägenheter per våning

Ca 45-50 personer bor i uppgången

VA?! Städa själva? Varför? VARFÖR? Jag förstår inte. Om det finns firmor att anställa som kan göra det åt oss varför gör vi inte det? Var fjärde vecka tvingas jag ta på mig min städmundering och sopa, torka och svabba som en husmoder från 40-talet. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte städa, det är det värsta jag vet! Jag ska till och med anställa en städerska som ska städa min etta nåra ggr i månaden. Slöseri skriker vissa av er nu, som om jag vore Spendingstein (referens till ”Sex and the City” avsnittet där Samantha berättar att tanterna i hennes hus jagar henne som om hon vore ”Fuckingstein”), men jag säger att de pengarna är ett lågt pris att betala för att slippa dammsuga och svabba. Jag får kalla svettningar och småfiser av nervositet bara jag tänker på det. Suck. Och nu ska jag alltså tvingas att städa vår trappuppgång en gång i månaden. För att folk e så jävla snåla. Eller fattiga. Varför bor man på Kungsholmen då? Flytta ut i förorten där de som vill spara bor (läs ekonomiskt utmanade)! Jag lägger ner massor med pengar just därför att jag vill slippa sånt här. Och det e ju inte så att vår hyra är hög eller nått, den e snorlåg. Jag förstår bara inte.

Kanske delar jag bostadsrätt med analt städfixerade hygientekniker som vägrar stödja sina konkurenter?

Kanske tycker folk om att städa?

Kanske är det jag som är snobbig och slösaktig.

Men i vilket fall som helst så vill jag inte städa. Undrar om det finns några ungar i uppgången som jag kan betala? Vad tar barn för en trappuppgångsstädning nuförtiden? Frågan är var gränsen till barnarbete går. Hm!

Jag vägrar iallafall. Detta ska lösas, ska manipulera mig ur det. Jag har vart med om värre. Fortsättning följer…

/Bobby Winfrey

Andra bloggar om: , , , , ,

8 svar

  1. Fy fan. Jag skulle känna precis som du. Jag vill ha så lite som möjligt med mina grannar att göra och att tvingas att göra det man hatar mest känns ju helt absurt. Du får väl anställa någon som kommer å städar i trappen samtidigt som hemma hos dig. Och ja, det är helt sjukt att du ska ha städhjälp på 24 kvm…Men åandrasidan känner jag dig. Hälsa Mordnegern. Puss

  2. Uj. I mina föräldrars sommarstugeområde är det samma sak. Det puckade är att där är det aldrig några egentliga saker som måsdte göras, utan man sliter hela dagen med att köra skottkärror med kompost ett par hundra meter. Nästa arbetsdag gör man om proceduren, fast åt andra hållet. Och är man inte med får man böta… *idioti*

    Ganska glad att jag har kommunal piga, så jag slipper städa öht…

  3. Jag vet inte hur bostadsrätter fungerar. Vad händer om du helt enkelt vägrar städa? Det verkade ju vara ganska stora ytor, så hur j*vla lång tid tar det för en ensam artist att göra jobbet ordentligt? 😉 Tänk när du blir riktigt berömd och bilder från ditt förnedrande städjobb dyker upp i skvallertidningarna!

  4. Våga vägra städa!

  5. Ja, mina vänner.
    Kanske ska jag vägra städa. Men då har man massa arga gnällspikar jagandes en med moppar i trappuppgången sen. Den lösningen håller inte.

    Och, Arboc.
    JAG VET! Hur glamouröst är det med ajax? Skvallerpressen kommer äta upp mig. *jämmer och stön*

  6. Haha! Tyckte detta var riktigt komiskt!!! Bobby med mopp och sjalett på huvudet! hahaaa…! Det kan vara så att eftersom hyra är så låg så har inte din förening så mycket pengar och DÄRFÖR tvingar dom stackars bögartister stå för städeriet! Kan mycket väl vara så…… Puss

  7. hahaha! fortfarande roligt…!! hahaaaaa…..

  8. Jag fick också städa trappennär jag bodde på Kungsholmen och det var typ 150 år sedan.Har utveckjlingen stått still ellur?

Kommentera

