Shoppaholism

Nu blir jag rädd.

Var på stan idag. Skulle inte handla, fika was the mission. Latte och kyckling/bacon(såklart)-macka. Efter fikan strosade jag runt på stan med kompisen och slank in på Weekday för att kolla in vårkläderna. Det fanns så mycket nytt och snyggt att jag plockade på mig en hel hög med grejer varav mycket följde med till kassan sen när det var dags att betala. Jag slänger fram kortet, betalar och går därifrån med den där nöjda, fan-vad-gött-med-lite-nya-kläder-känslan som sitter i ca 20 minuter efter att man handlat. Efter ett tag slog det mig att jag inte hade en aning om hur mycket min spontanitet hade kostat mig, jag hade inte lyssnat när hon sa hur mycket det blev.

1800 spänn

Som inte rörde mig i ryggen. Jag hade inte ens lyssnat, inte reagerat när hon sa summan. Visst, jag har pengarna, men det är min totala likgiltighet och icke befintliga respekt för pengar som oroar mig. Okey om det rör sig om spontana småköp för några hundralappar men när man börjar snacka fyrsiffrigt då är det bäst att börja passa sig. Speciellt när mina spontana shoppingrundor händer åtskilliga gånger i månaden.

Var ska det sluta?

Kommer ni att få se mig i ”Lyxfällan” nästa säsong?

Sitta där med mina flashiga kläder med munnen som en fågelholk och få berättat för mig att jag är en ekonomisk katastrof!? I got news for you, I already knew! Läs min blogg, säger jag då och hänvisar till detta inlägget, knycker lite på mitt mustaschprydda huvud och rättar till min nyinköpta Acne-blazer.

Men på ett sätt beundrar jag mig själv. Jag unnar mig. Jag lägger inte så stort värde i pengar som sak och jag ägnar mig bekymmerslöst åt något som jag tycker är skitkul.

Så smisk på baken för att jag slösar och klapp på axeln för att jag unnar.

Nu ska jag ringa Imelda Marcos och gå ut å shoppa skor!

/Bobby von Sydow

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Ett svar

  1. Skönt att höra att det inte bara är jag som är sån, fast jag kommer aldrig upp i fyrsiffrigt dock =)

Kommentera

