Fisa vid pissoaren – Ja eller Nej?!

Bromma Flygplats, En måndag i mars, 2007


Jag befinner mig på herrtoaletten och uträttar de behov som jag vägrat göra på flygplanstoaletten. När jag står vid pissoaren så ställer sig en man i 30-års åldern bredvid mig. Stilig, kostymklädd lite preppy snubbe med busigt hår och portfölj. Jag avslutar mitt ärende och går till handfatet för att tvätta händerna. En annan kille, jeans-skejtartyp, tar min plats vid pissoaren.

När han stått där i ungefär 5 sekunder så släpper kostymsnubben världens brakskit. Alltså VÄÄÄRLDENS brakskit! Han släpper samtidigt ut ett nöjt ”Ahhh” medans han fiser, stolt och lättad. Killen som står bredvid vänder sig till den andra killen och säger argt ”Men vad fan!! Vad äckligt! Jag står ju precis här.”. I den sekunden så blev den killen min idol. Han sa till! Så många gånger som jag stått bredvid någon vid pissoaren och någon släppt sig förnöjt och jag bara hållt tyst. Trots att varenda cell i mig bara vill vända sig om till den andre killen och pissa på honom för att hämnas. Och om man inte hunnit uträtta sitt behov så får man stå där och andas in den andre killens luftbajs och känna sig lite skändad, oförättad och feg för att man inte säger något. Men jeans-skejtkillen sa till! Kostymnissen mumlade något som svar. Sen var jag tvungen och gå, aldrig så hett att stå och stirra på snubbar som pissar, och fick aldrig veta hur det slutade. Men jag gick lite mer bestämt därifrån, övertygad om att jag oxå skulle våga säga till nästa gång.

Men vad är rätt? Får man fisa vid pissoaren? Jag är kluven. Till 90% så tycker jag inte att man får det, av respekt för de andra herrarna som kanske inte alls vill känna lukten av din gamla metangas eller höra hur slapp din fisring är. De andra 10% säger, what the fuck, det är ju en toalett. Men spontant, NEJ! Finns andra människor i rummet så måste man ta hänsyn till det. Svårare än så är det inte. But that´s just me…

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

27 svar

  1. Svar Nej. Inte vid pissoaren. Instängd på en egen toa får man. Helst ner i toan. Men icke vid en pissoar.

  2. Ieow!! Neej, det får man inte.
    Det är verkligen a big no-no. Du får lära dig av killen och säga till på skarpen nästa gång, lova!

    Håller med förgående talare, på toa får man, inte utanför…

  3. Haha…Fiser folk inför varandra i pissoaren? Det är ju jättekonstigt. Och jätteäckligt. Och jätteroligt.

  4. Mer info än du ville veta: Det finns de som faktiskt inte kan hålla inne en fis. Någonsin.

  5. Nej, man kan fisa i andra sammanhang. För övrigt är metan luktlöst, det är diverse svavelföreningar som luktar. Rätt ska vara rätt.

  6. Det är ännu värre när man är i omkläddningsrummet på gymet med massa snubbar som kör protein och kreatin tillskott, och precis innan de går ut lägger de av värsta blöta brakaren och stönar nöjt…

    DET ÄR FAN I MIG ÄCKLIGT

  7. Jag har pinkat många gånger med andra killar vid sidan om mig. De som fiser vid rännan brukar vara byggjobbare och andra hantverkare i sina jobbarbyxor. För att få ut de sista dropparna är det lätt att en fis kommer. Visst kan man smyga ut fisen som jag gör och inte dra på så hårt som en del gör. En del tycker det är tufft oxå!

    • jag är grabb fiser inte vid pissoare tycker det är äckligt attt stå i andras skit lukt gå helre ut och fis så mycket du villdet gör jag

  8. […] finns det skillnader mellan kvinnor och män. Kvinnor kan föda barn. Det kan inte män. Män kan fjärta och rapa det kan inte kvinnor. Kvinnor kan visa känslor det kan inte män. Män kan ha sex utan […]

  9. #1 prutten stiger ändå? jalla man får väl prutta vart som helst eftersom att det inte finns någon lag på det?
    /1337

  10. hej jag fiser överalt utöm vid piss rennan då färman gå ut och fisa isteleret

  11. jag tycker att man skar sättasej på toav och fisa man kann vara bajs nödig ocså

  12. En toalett är till för att uträtta sina behov. får man inte fisa på en toalett utan att de blir väsen så vet jag inte.

    Dock brukar jag inte fisa själv vid ett sånt här tillfälle, men har inga problem med att nån annan gör det.

    varför tänka efter vart de kom ifrån.. Skulle aldrig lägga sådana djupa tankar på de.

    blev lite förvånad över att så många töser svarat på denna moralfråga om manliga pissoarer

  13. är jag bra

    • hej sibastian duär söt

  14. var tomaterna fina

  15. handlade peo mat på onsdagen

  16. Nej, vad äckligt att stå o fisa vid pissoaren om man inte står där ensam. sånt får man av hänsyn till andra o av respekt för sig själv lov att göra i enrum tycker jag. Tycker hela grejen med pissoarer är motbjudande. Jag blir så jäklars ARG när nån äcklar sig att jag rent spontant hade sagt i från. blä!

  17. ..om man lider av ändtarmsprolaps eller av dålig uppfostran o bara måste möka offentligt kan man ju i alla fall sluta med att utropa ett ”ahh” – det är bland det grisigaste som finns. då kan man ursäkta sig för de man har omkring sig!

  18. Egentligen inte av respekt mot andra, men samtidigt så är det en toalett så jag skulle inte bli arg om någon gjorde det i min närhet. Behoven är ju ändå till för att uträttas där!

  19. jag tyckr det ine påe mann kann väta tills mann kommer ut jag gö toan

  20. jag tycker man kann gä in på toan och såttasej och bajsa mann kann vara skit nödig

  21. Nej! Fiser gör man i ensamhet på skithuset, inte i närheten av andra! Fy fan!

    • mann kann gå in på skit huset och släppa brakare det tycker jag är ochejsjälv fiser ja överalt

  22. tja fan! jag jobbar som byggare och fiser ut mest morgonfisar. kompisarna lika sa. inte fan springer man bort for att fisa. man fiser och fortsatter jobba. inget konstigt med det. vi hade en idiot pa bygget, praktikant i 18 ars aldern som sprang runt och luktade bakom byxorna nar vi slappt en brakare. konstig snubbe som gillade fisar…

    • sjukt… brukar fisa en del. har utejobb som parkarbetare, kul faktiskt och bra om man ska fisa. skojade dock med en liten kille som tittade vad jag gjorde med krattan. han stod bakom mina oranga byxor och jag passade pa att fisa for det var ju bara en liten grabb… oj vad han skrattade. annars fiser jag inte bland folk. bra att vara ute arbetare kan man fisa.

  23. jag brukar fisa ute över alt jobbar ute menn ine går jag o bajsar när det trycker på pissar helst ute skönt a bajsa

Kommentera

